Az utóbbi évek okostelevízió-őrületének hallatán és láttán a legtöbben úgy gondolhatnák, hogy az iparág valósággal szárnyal. A helyzet valójában egészen más. A Digitimes elemzői szerint a televíziók eladásai csökkentek az elmúlt időkben.
A csökkenés relatívnak mondható, ugyanis minden évben sikerült növekedést elérni, csak éppen egyre kevesebbet. Míg 2010-ben 41 százalékkal talált több készülék gazdára, addig idén már csak 5 százalékkal tudtak többet eladni a korábbi mennyiségnél. 2014-től már nem számítanak pozitív mérlegre, a jövő évtől ugyanis folyamatos hanyatlás van kilátásban.
A TV-s piac fő ellenfelének a tabletek és a notebookok számítanak - az egyre jobban fogyó hordozható eszközök tehát nem csak a PC-k számára jelentenek nagy problémát. Mivel ezekkel a webről bármikor lehet műsorokat streamelni, ezért gyakorlatilag feleslegessé teszik a televíziókat sok helyen, legyenek az utóbbiak okosak vagy sem.
A gyártók az okostévék mellett a minden eddiginél nagyobb kijelzőmérettel, a 3D-vel és az Ultra HD-vel próbálnak vásárlókat elcsábítani.