Hirdetés
. Hirdetés

Google: verhetetlen és megkerülhetetlen?

|

Egyre többet foglalkozunk mostanában azzal, hogy jó-e nekünk a Google, vagy púp a hátunkra? Szubjektív kommentek egy konferencia margójára.

Hirdetés

Úgy látszik a Kereső Marketing Nap 2009 után is, hogy a Google-t nem nagyon lehet már utolérni, megszorítani, sőt lassan megkerülni sem. A kereső kerekasztal kivételével, az összes előadásban arról hallhattunk, hogy miként tudunk megfelelni a kereső elvárásainak, miként cserkészhetünk be jobb pozíciókat a találati oldalakon. Milyen megoldások hozzák a legtöbb konverziót, hogyan optimalizáljunk a Google elvárásainak megfelelően. Mindezt úgy, hogy a keresővállalat az oldalak igazi értékelési szempontjait soha sem tette közzé. A kereső optimalizáló szakma tehát egy olyan szaktudást igényel, amihez nincsenek tankönyvek, a tananyag folyamatosan változik s már az alapok is csak a beavatottak számára sejthetők. A Google pedig úgy tűnik, hogy egyre inkább meghatározza az írott és íratlan szabályokat.

Ebben a feltételrendszerben persze nem kell csodálkozni, hogy egyre többen megkérdőjelezik, hogy szabad-e ekkora hatalmat hagyni a Google kezében. Mi is történne, ha a legnagyobb médiaszolgáltatók nem adnák a nevüket a kereső munkájához. Persze mindez csak feltételezés, hiszen itthon is mindenki inkább arra törekszik, hogy benne legyen az első 10 találatban, mert az a tuti.

googlevil.jpg


Rupert Murdoch médiacézár, aki többek közt a Sun és a Times kiadója, odáig is elment, hogy bejelentette, készen állnak arra, hogy tartalmaikat kivezessék a Google-ből. A médiavita kellős közepén a Youtube a civil újságírás számára nyitotta meg legújabb szolgáltatását. A most elindított YouTube Direct egy olyan lehetőséggel ajándékozza meg a fantáziadúsabb médiavállalatokat, amely segítségével saját olvasóiktól is begyűjthetik az általuk készített amatőr videókat. Állítólag fizetős lesz, de pontos információ még nincs.



Ha mindez nem lenne elég, jön a Google Wave, ami már a Novell számára is együttműködési platformnak látszik, a Google Phone, ami majd az iPhone-nal száll versenybe, vagy a Chrome OS, amit talán pont ma jelentenek be, és valószínűleg a Microsoft vezetők idegeit borzolja majd. Persze nem minden Google, vagyis ami nem az, még amögött is lehet, hogy a kereső óriás áll. A kereskedelem se maradjon ki a dologból, érkezik a Google Webshop és termékkereső, évi 50 000 dollárért. Egyre jobban látszik, az, hogy az információ készpénzre váltható, nem is kevésre, s ez a hatalmas bevétel, amit produkál momentán a kereső business újra üzleti szolgáltatásokban, online megoldásokban jelenik meg.

A tegnapi konferencia kereső-kerekasztalán is szó esett jobb szolgáltatásról, meg magyar nyelvű keresésről, sőt arról is, hogy miként verhető meg a Google.

Egyet kell értsek azzal, hogy a hagyományos keresésben biztos hogy nem, esetleg speciális rész területeken: szakmai, vagy blog keresés terén lehet jó egy kis kereső szolgáltatás, de százalékokat szerezni hatalmas befektetéssel is csak a Bing volt képes. S lássuk be attól, hogy megszorítsa bárki is a Google-t, igen távol áll még a Microsoft is. Egy bizonyos, a Bluu, a Szörcs!, a Mindroom, a Johu vagy a Miner fejlesztői nagy fába vágták a fejszéjüket. Hogy a hazai fejlesztők képesek lesznek-e igazán versenyképes keresőt készíteni az gyakorlatilag szinte mindegy, a meccs nagy része jó részt a szponzorokon múlik, hiába a hazai pálya előnye.
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.