Egy hálózati eszköz hibája miatt múlt pénteken hosszú ideig elérhetetlenné vált a PayPal szolgáltatása, amelynek a kijavítása meglehetősen sok időt vett igénybe. Amerikai idő szerint ugyanis a délelőtt 11 órakor keletkező hibát csak másfél óra alatt tudták elhárítani, amelyet ráadásul egy újabb nem vált egy órás kiesés is követett. Azaz a múlt hét utolsó munkanapján közel 2,5 óráig vergődött az online fizetést biztosító szolgáltatás – az üzemeltető saját bevallása alapján.
"Vizsgáljuk a hiba okát, hogy az ne történhessen meg még egyszer" - írta blog-bejegyzésében Scott Guilfoyle a PayPal technológiai vezetője (CTO). A bocsánatkérés ellenére a beszámolója alatt több kereskedő is jelezte elégedetlenségét, mivel az online fizetést biztosító szolgáltatás nem csak az eladási adatokra, hanem a felhasználóik hangulatára is komoly kihatással volt. "A PayPal 36 óra elteltével sem működik az Egyesült Királyságban. Órákat töltöttünk a websütik (cookies) eltávolításával, a gépek újraindításával és imádkozással, hogy működjön a rendszer. Nem történt semmi" - írja egy csalódott hozzászóló.
A PayPal 190 országban több mint 87 millió felhasználóval rendelkezik, és 24 különböző valutát képes kezelni, így bármely leállás komolyan érezhető kiesést jelent az online kereskedelem számára.