A Generali-Providencia Biztosító Zrt. 100 százalékos tulajdonában lévő Genertel Biztosító Zrt. kifejezetten a webes, telefonos és SMS-es értékesítésre összpontosít, nem tart fenn fiók- és ügynökhálózatot; minimális költségekkel számolnak, így kedvező ajánlatot tudnak majd összeállítani. A biztosító idén nyáron alakult, és november elején, a kötelező gépjárműbiztosítás-váltás idejére teszik indulásukat.
Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatója ismertette, hogy a neten is értékesítő biztosítóktól eltérően ők nem internetes kedvezményeket adnak ügyfeleiknek, hanem speciálisan ennek a célközönségnek kidolgozott termékeket kínálnak. Terveik szerint idén a biztosítóváltók 10 százaléka majd őket választja. 2006-ban félmillióan váltottak biztosítót, ezekből a váltásokból 130 ezer történt online formában.
Mivel a biztosítóváltás egy adott időszakra összpontosul, ezért a csúcsidőszakban a direktbiztosító külső call centerek szolgáltatásait veszi majd igénybe. A marketinghívások és a nagyobb telefonos marketing kampányok lebonyolításakor is igénybe veszik majd a külső segítséget.
Csikós Dániel ismertette, hogy a jövőben casco, lakás-, utas- és balesetbiztosítással is foglalkoznak majd. A cég indítását egy internetes kutatás előzte meg, melynek alapján kirajzolódott célcsoportjuk: a 25-62 év közötti, felsőfokú és középfokú végzettségűek, akik közepes méretű vagy nagyobb városokban laknak, nyitottak az újdonságra, fogékonyak, jól informáltak, aktívan keresnek szolgáltatót, és szívesen hoznak gyors döntéseket. Ez a célcsoport érzékeny az ár-érték arányra, szívesen használja vásárlás és ügyintézés során a direkt kommunikációs eszközöket.
A magyar Genertel indulásához a példát az olasz Genertel szolgáltatta - az 1994-ben indult olasz cég piacvezető direktbiztosító, 627 ezer szerződést mondhat a magáénak.