A személyi felhők lehetővé teszik a felhasználóknak, hogy tárolják, szinkronizálják, sztrimeljék és megosszák a tartalmakat az interneten keresztül, méghozzá azoknak a fogyasztói célra készült eszközöknek a segítségével, amelyek 90 százaléka ezen a módon integrálódni fog 2015-ig – állítja a Gartner piackutató cég előrejelzése.
A technológiai szállítóknak ki kell terjeszteniük az ajánlataikat a legkülönfélébb termékekre – köztük az okostelefonokra, tabletekre, televíziókra és PC-kre – annak érdekében, hogy részesülhessenek abból a 2,2 billió dollárból, amit a vásárlók 2012-ben tartalomra, eszközökre és szolgáltatásokra kívánnak fordítani. „A személyes felhőkre való felkapaszkodás fel fog gyorsulni az idén, ahogy a fogyasztók megtanulják, hogy ezeket a szolgáltatásokat hogyan használhatják az eszközeiken keresztül. Ahogy a felhőszolgáltatások az emberek életének részévé válnak, az eszközök forgalmazói és a platformszállítók kénytelenek lesznek integrálni a felhőszolgáltatásokat, hogy megnyerhessék maguknak azokat a fogyasztókat 2012-ben, vagy azt kockáztatják, hogy kiszorítják őket a piacról azok a cégek, amelyek ajánlanak ilyen szolgáltatásokat” – fejtette ki Andrew Johnson, a Gartner elemzője.
Az olyan márkák, mint a Netflix, a Google Apps, az Amazon Music, a Microsoft SkyDrive és az Apple iCloud már piacvezetőnek számítanak ezen a területen – állítja a jelentés. Az online mentés vagy szinkronizálás már nem új szolgáltatások, az újdonság abban van, hogy az egyéni felhasználók hogyan fogják ezeket alkalmazni, amivel az utóbbi évek legnagyobb piaci földindulását okozhatják az elkövetkező években.
Az előrejelzés szerint legalább a felhasználók 10 százaléka fog felhő szolgáltatásokat igénybe venni, hogy ez legyen a fő adattárolójuk 2014-ben, ami azonban nem jelenti, hogy a hagyományos tárolás iránti igény csökkenne.