Vajon mennyire van hatással az emberi érzelmekre a világ legnépszerűbb sportja? A 2012-es Labdarúgó Európa-bajnokság szponzora erre keresi a válaszokat. Nem kevesebbet akarnak elérni ezzel, mint hogy megmondják, melyik ország rendelkezik a legmagabiztosabb szurkolókkal, és melyek azok, akik már a bajnokság előtt feladták.
A cég a kutatást okostelefonon és weboldalunkon is elérhetővé teszi. A teszt smartphone-okon (iPhone, Andorid) történő kitöltése után minden résztvevő egy egyéni hexagrammot kap majd. A kutatás része egy internetes kérdőív is, amelyet a cég weboldalán lehet elérni, és amelynek köszönhetően bárki részt vehet a kutatásban.
Fókuszban a mozgó labor
Az európai futballkultúra felvázolásában egy mozgó labor, a FanLab kamion is közreműködik majd, ami egy olyan egy mobil laboratórium, amelyben meccsnézés közben vizsgálják majd a szurkolókat - egyszerre 16 drukkoló viselkedésmintáit figyelik meg. A kamion az EB-n résztvevő országokban turnézik majd egészen a 2012 nyarán rendezett végső mérkőzésekig.
„A drukkolók szenvedélyét a neurológia eszközeivel és biometria segítségével is vizsgáljuk majd - mindezt játékos felmérésekkel kiegészítve. A kutatás több területre terjed ki, és teljesen új eredményekkel is szolgál az európai rajongók elkötelezettségét és mentalitásbeli különbségeit illetően" - nyilatkozta Paul Molyneux, a Sharp Electronics Europe vezérigazgatója.
A FanLabs weboldala és a kiegészítő okostelefonos alkalmazások mindenki számára lehetőséget biztosítanak, hogy a kutatásokban részt vegyenek. A rajongók - néhány kérdést megválaszolva - megtudhatják, mely tipikus rajongói csoportba tartoznak, azt megoszthatják barátaikkal, és azonnal össze is hasonlíthatják magukat.