"A Fujitsu innovatív technológiáit és szakértelmét az ügyfelek egyedülálló ismereteivel kombinálva dolgoz ki az üzleti kihívásokra reagáló, új megoldásokat. Egyre inkább ez a közös alkotásra épülő szemlélet válik elfogadott normává napjaink digitális gazdaságában, ahol a technológia az emberi képességeket kiegészítve támogatja az innovációt és a produktivitás növelését. Napjainkban minden vállalat technológiai céggé válik, ahol a digitális elemek beágyazódnak az alapfolyamatokba. A digitális átalakulás a gazdagabb, biztonságosabb és fenntarthatóbb jövőt formálja, a Fujitsu pedig továbbra is elkötelezetten dolgozik azon, hogy ügyfeleivel és partnereivel közösen új értéket teremtsen" - nyilatkozta Duncan Tait, a Fujitsu vezérigazgatója, alelnöke, valamint Amerikáért és EMEIA-régióért felelős vezetője.
Az elmúlt évben a Fujitsu jelentős előrehaladást ért el a következő négy stratégiai fontosságú üzleti területen: felhő, dolgok internete (IoT), mesterséges intelligencia és biztonság. A Fujitsu Fórum a négy terület legfőbb fejlesztéseit mutatja be.
Felhő
A felhőben a hibrid IT a fő piaci lehetőség. Arra számítva, hogy a nagyméretű szervezetek több mint fele két éven belül felhőszolgáltatásokon keresztül fogja nyújtani IT-képességei többségét, a Fujitsu új régiókban vezette be K5 felhőszolgáltatását: az Egyesült Királyságban, Finnországban, Németországban, Spanyolországban és Észak-Amerikában. A Fujitsu új, dedikált privát adattárolási megoldással is piacra lépett, amely a nyilvános és a virtuális privátfelhő-környezetekben is lehetővé teszi az adatok helyi tárolását. Ez fontos eredmény az Európai Unió új általános adatvédelmi rendeletében (GDPR) foglalt előírások teljesítése szempontjából.
Dolgok internete
A felhő terjedését ösztönző technológiák egyike a dolgok internete, amelynél a Fujitsu minden eddiginél magasabb szintre emeli a hálózat peremén - tehát az érzékelők közvetlen közelében - elérhető intelligenciát. E lehetőség egyszerű kiaknázására a vállalat új márkát vezet be FUJITSU INTELLIEDGE néven. Az INTELLIEDGE a hálózat peremén biztosítja a szükséges intelligenciát. A felhőből származó információk alapján képes valós idejű, intelligens döntéseket hozni. Mesterséges intelligencia segítségével gyűjti és dolgozza fel az érzékelők adatait, von le belőlük tanulságokat, és kapcsolódik össze a különféle digitális gyártási információkkal, a tervezéstől a termelésen át a karbantartásig minden területen.
Mesterséges intelligencia
A dolgok internetjével szorosan együttműködő mesterséges intelligencia (AI) új utakat nyit meg a vállalatok által generált információk értelmezése terén. A Fujitsu óriási lehetőségeket lát ezen a területen, és mindent megtesz azért, hogy hozzásegítse ügyfeleit ezek kiaknázásához.
A mesterséges intelligenciában rejlő értéket hasznosítva a Fujitsu új minőségellenőrzési rendszert vezetett be a Siemens Gamesa szélturbina-gyártó vállalatnál. Ebben az esetben az AI nem csupán a minőségellenőrzés időigényét csökkenti számottevően, hanem az emberi szem számára láthatatlan apróbb hibák észlelését is segíti. A turbinalapátok felületének manuális átvizsgálása korábban közel egy napig tartott - ma a Siemens Gamesa mindössze 1,5 óra alatt elvégzi a műveletet. Így a mérnökök mentesülnek a szükséges ám monoton feladat alól, és a rendszer által megjelölt problémás területekre összpontosíthatnak. Tekintve, hogy a Siemens Gamesa 5000 turbinalapátot gyárt évente, ez mintegy 30 ezer emberórányi munkaidő, ezen keresztül pedig tetemes költség megtakarítását jelenti.
Biztonság
Az, hogy egy szervezet mennyire sikeresen működik a digitális világban, erősen függ attól, milyen hatékonyan képes védekezni az internetes támadások ellen. A védelem kritikus fontosságú a digitális szolgáltatások nyújtása, a márka megóvása, valamint az árbevétel és az ügyfélbizalom megtartása szempontjából. Hogy ezen a területen is a lehető legjobb támogatást nyújtsa ügyfeleinek, a Fujitsu globális kiberbiztonsági szervezetet hozott létre, és tovább dolgozik internetes biztonsági szolgáltatásai fejlesztésén. A fejlett szolgáltatásportfólióban mesterséges intelligenciára és automatizációra épülő analitikai és intelligencia-szolgáltatások (Cyber Threat Intelligence, Cyber Threat Analytics) segítik a biztonsági események elleni eredményesebb védekezést.