Japán legnagyobb televíziós műsorszolgáltatói és mobiloperátora vegyesvállalatot hoztak létre, hogy hasznosítsák a digitális átállás miatt kihasználatlanul marad földi sugárzású frekvenciákat. Az ország júliusban váltott a digitális műsorszórásra; az új, nottv névre keresztelt szolgáltató a tervek szerint TV-műsorokat, játékokat és elektronikus sajtótermékeket kínál majd az okostelefon- és táblagépek-felhasználóknak.
A nottv képviselői Japán legnagyobb szórakoztató elektronikai showján, a Ceatec-en nyilatkozva elmondták: mivel a szolgáltatás a földi sugárzású frekvenciákat használja, az adások minőségét nem befolyásolja, hogy egy időben hányan nézik az egyes műsorokat, töltik le a különféle digitális tartalmakat.
„A ma használt televíziós hálózatokat az otthon, családi körben, a készülék előtt ülő fogyasztók igényeit figyelembe véve tervezték meg. Mi ennél személyesebb és interaktívabb szolgáltatást kínálunk" - mondta Hiroaki Ban, a nottv-t működtető mmbi vállalati stratégiáért felelős menedzsere.
A vállalat egyik alkalmazását is bemutatta a Ceatecen, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a Twitteren és a Facebookon valós időben szóljanak hozzá az adásokhoz. A rendszer a set-top boxokból ismert time shift funkcióval is rendelkezik, amelynek révén rögzíthetővé és igény szerint lejátszhatóvá válnak az adások.
Ban elmondása szerint a saját tartalmakat sugárzó nottv adásai a hagyományos televíziózásban megszokottnál rövidebbek lesznek: a cég az aktív, kevés szabadidővel rendelkező mobil felhasználókat igyekszik megcélozni.
Annak ellenére, hogy a japán kormány hivatalosan még nem hagyta jóvá a földi sugárzású frekvenciák hasznosítását, az mmbi szakemberei úgy számolnak, hogy legkésőbb 2012 áprilisában elindíthatják a szolgáltatást. A nottv adásának vételéhez speciális tunerrel ellátott mobilok kellenek - ám, mivel a rendkívül nagy befolyással rendelkező mobilszolgáltató, az NTT DoCoMo is jelentős összegeket invesztált a vállalkozásba, valószínű, hogy a készülékgyártók örömmel beépítik majd ezeket a készülékeikbe.