A válságadó és a telefonadó mellett továbbra is a legkorszerűbb telekommunikációs szolgáltatásokat szeretné elérhetővé tenni előfizetői számára a Vodafone Magyarország – szögezte le a vállalat vezetősége a telefonadóval kapcsolatos bejelentésén. Hogy erre képes legyen, az új telefonadó terhének egy részét áthárítja ügyfeleire, így július 1-jétől módosulni fognak tarifái. A változások már május 31-én megjelentek az ÁSZF-ben (Általános Szerződési Feltételekben); a hűségszerződések felülvizsgálatára 8 napjuk van az ügyfeleknek.
Az emelés előfizetéses ügyfeleknél havonta egy fix összegben jelentkezik, de egyetlen esetben sem haladja meg a fizetendő adó maximumát. A feltöltő-kártyás ügyfelek esetében a tarifa-módosítás percenkénti és sms-enkénti mértéke is kevesebb a törvényben meghatározott nettó 2 forintnál. Ugyanakkor a változások egyetlen esetben sem érintik a bónusz perceket, üzeneteket, és az egymás közötti ingyenes beszélgetéseket, valamint a speciális Vodafone díjcsomagok által kínált egyéb ingyenes kedvezményeket sem.
A tarifaemelés mögött meghúzódó indokok közül a válságadó és a telefonadó terheit emelte ki Diego Massidda, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója. „Az új telefonadó egy újabb súlyos teher, amit a társaság ezúttal már nem tud egyedül vállalni, többek között azért sem, mert a válságadóval ellentétben itt nem ideiglenes adóról van szó.”
Miután a telefonadó mechanizmusát és alkalmazását is rendkívül bonyolultnak tartja a cég, ezért egy sokkal egyszerűbb megoldást alkalmaznak: a fix összegű tarifaemelésük átláthatóbb, egyszerűbb és jóval tervezhetőbb költségemelkedésként jelentkezik a fogyasztóknál.
Ez azt jelenti, hogy ahol lehetséges, a vállalat egyszerűen megemeli a havidíjat egy fix összeggel, hogy legalább részben kompenzálja a fizetendő magasabb adót. A feltöltő-kártyás ügyfeleknél ez az elv nem alkalmazható, azon egyszerű oknál fogva, hogy ők nem fizetnek havidíjat. Az ő esetükben a Vodafone egyszerűen emel a perc és sms díjakon. Mindazonáltal azt ígérték, hogy a konkrét összegek mindkét esetben alatta maradnak a törvény által meghatározott adó mértékének.
Amennyiben a Parlament megszavazza a telefonadó adómaximumára vonatkozó 6 hónapos átmeneti (december 31-ig tartó) enyhítő javaslatát, úgy a Vodafone ennek megfelelően július elsejétől ezt az átmeneti kedvezményt az ügyfelei számára is elérhetővé teszi.
Lássuk a változásokat:
• A lakossági előfizetői tarifáknál sávos lesz a havidíj-változás, azaz arányosan a díjcsomagokban foglalt percek mennyiségét veszi alapul, vagyis a csomagokban foglalt percek mennyiségétől függően emelkedik, de egyetlen esetben sem haladja meg a nettó 700 Ft-ot.
• A kisvállalati ügyfelek esetében SIM kártyánként fix kiegészítő havi előfizetési díjat vezetnek be, de ennek mértéke a havonta nettó 1250 Ft-ot egyik tarifacsomagnál sem fogja meghaladni, ami azt jelenti, hogy az árváltozás nem haladja meg a Kormány által megjelölt maximum felét.
• Nem terhelik költséggel az egymás közötti ingyenes beszélgetéseket, így azokban nem lesz változás.
• A feltöltőkártyás ügyfelek esetében, annak speciális, előre fizetett jellege és jellemzően havidíj mentessége miatt a fenti elvrendszertől eltérő megoldásra kényszerül a mobilszolgáltató és magasabb percdíjakat vezet be, de az emelés mértéke nem éri el a nettó 2 Ft-ot, és nem vonatkozik a jutalom percekre és sms-ekre.
• A bónusz perceket és sms-eket továbbra sem érinti a tarifaváltozás.
Telefonadó: fix összeggel emel a Vodafone
A telefonadó miatt 2012. július elsejétől tarifamódosításra kényszerül a Vodafone is, ám a változás nem érinti a bónusz perceket és sms-eket, illetve az egymás közötti ingyenes beszélgetéseket.
Hirdetés
Hirdetés