A Mercedes-Benz Hungária Kft. kezdeményezésére megvizsgálták, hogy azonos útszakaszon egy korábbi, asszisztens-rendszerek nélküli személyautó, valamint egy Intelligent Drive rendszerrel felszerelt tesztautó vezetője milyen teljesítményre képes, és milyen hatékonysággal kezeli a városi közlekedés során kialakuló forgalmi helyzeteket. A Mercedes-Benz Intelligent Drive – többek között – kormányzás-asszisztenst, radaros követésitávolság-tartó rendszert, aktív holttér-asszisztenst, fékasszisztenst és ütközésveszélyre figyelmeztető rendszert tartalmaz. A kutatás módszertanát Petrekanits Máté,a Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Karának tudományos munkatársa dolgozta ki.
A kétféle személyautóval megtett tesztkörök látható különbségeket eredményeztek az élettani adatok – például a szív és az agy elektromos működése – és a fizikai paraméterek, köztük a testre ható gyorsulások terén. A vizsgálati eredmények kiértékeléséből megállapítható, hogy a Mercedes-Benz Intelligent Drive-val ellátott tesztautó vezetése kevésbé fárasztó, azaz az autóba épített asszisztens-rendszerek hatékonyan támogatják a vezetőt.
A Mercedes-Benz jelenleg kapható minden személyautójában elérhetők vezetői asszisztens rendszerek. A 2013-ban bemutatott E- és S-osztályban, valamint a 2014-től elérhető új C-osztályban a komplett Intelligent Drive megtalálható.
A halálos balesetek számának világméretű csökkenésében döntő szerepet játszanak a modern, biztonságos autók. A szenzorhálózatokra épülő vezetéstámogató rendszerek egy következő lépést jelentenek, amelyek előrevetítik a részleges autonóm vezetés lehetőségét. A vezető nélküli, önjáró autózásra azonban a szakértői vélemények szerint még mintegy 10 évet várni kell.