A Hungarian Telephone and Cable Corp. (HTCC) nyilvánosságra hozta a 2007 második negyedévére, valamint a 2007. június 30-ával záródó hathónapos időszakra vonatkozó eredményeit. A nemrég felvásárolt Invitel két havi eredményének bevonásával 97 százalékkal, 92,85 millió dollárra növelte árbevételét. A második negyedévében elért bruttó nyeresége 123 százalékkal 51,1 millió dollárra nőtt a 2006 második negyedévében elért 23,0 millió dollárról. Üzemi eredménye pedig 39 százalékkal 9,5 millió dollárra nőtt.
Elsősorban a származékos ügyletekből eredő 21,8 millió dolláros, nem készpénzjellegű veszteség, valamint az Invitel felvásárlását követő vállalategyesítési és átszervezési folyamathoz kapcsolódó egyszeri költségek miatt a HTCC törzsrészvényeseket érintő nettó vesztesége 2007 második negyedévében 16,2 millió dollár, illetve törzsrészvényenként 1,00 dollár volt, míg a 2006 második negyedévi veszteség 348 ezer dollár, illetve részvényenként 0,03 dollár volt. A HTCC pro-forma korrigált EBITDA-ja - nem számítva az Invitel akvizíció eredményeként elért szinergiákat - a 2006. június 30-ával végződött negyedéves időszak 39,2 millió dolláros értékéhez képest 19 százalékkal 46,8 millió dollárra emelkedett.
A HTCC árbevétele a lakossági piacon nyújtott hangátviteli szolgáltatásokból 228 százalékkal 7,8 millió dollárra nőtt. Az Invitel két havi árbevétel hozzájárulását (mintegy 16,2 millió dollár értékben) leszámítva, a HTCC folytatta árbevétel növelését a koncessziós területen kívüli lakossági hangpiacon, és ezt a dinamikus növekedést minden bizonnyal a jövőre nézve is biztosítja majd a Tele2 hazai üzletének felvásárlását célzó ügylet véglegesítése. A vállalat folyamatos növekedést ért el a lakossági internet üzletágban is a szélessávú DSL Internet terjedésével összhangban. Árbevétele a lakossági internet szolgáltatásokból, az Invitel 7 millió dolláros kéthavi hozzájárulását is beszámítva, 1050 százalékkal 8,4 millió dollárra nőtt.
A HTCC árbevétele az üzleti előfizetők piacán 77 százalékkal 16,2 millió dollárra emelkedett. Ha nem számítjuk az Invitel 13,7 millió dolláros hozzájárulását, a HTCC üzleti kommunikációs árbevétele 8 százalékkal visszaesett. Az Invitel HTCC-be történő integrálását követően a vállalat versenyképesebb működésre számít az üzleti szegmensben, ahol a cég kiváló termékválasztékkal és rendkívül jó ügyfélszolgálattal folytatja tevékenységét. Nagykereskedelmi árbevétele 35 százalékkal 22,6 millió dollárra nőtt. Nem számítva az Invitel 5,6 millió dolláros hozzájárulását, a HTCC nagykereskedelmi árbevétele dollárban számolva 10 százalékot emelkedett.
A 2007. június 30-ával zárult negyedév és a 2006. június 30-ával zárult negyedév pénzügyi eredményeinek összevetésekor a dollárban jelentett eredményeket befolyásolta a magyar forint és az amerikai dollár időszakra vetített átlagárfolyamainak változása. A fenti időszakok átlagos HUF/USD árfolyamának összevetésekor a magyar forint 13 százalékos felértékelődését lehet megállapítani.