A tekintélyes méretű japán konglomerátum nincs egyedül azzal a véleményével, hogy a felhő alapú rendszerek jelenthetik majd a megoldást például az utak, a különböző szállítási rendszerek, vagy energetikai hálózatok és a közlekedés adatainak egységesítésére. A cloudnak köszönhetően ezeknek az adatoknak az elemzése is sokkal egyszerűbb lesz majd. A Hitachi előnyére válik, hogy ezen a pályán elsőként akar labdába rúgni.
"Ezek a rendszerek korábban is léteztek, csakhogy mindezidáig önállóan. Eddig sem a vasúti közlekedést felügyelő, sem a vállalati struktúrát összefogó rendszereket nem tudtuk a felhőhöz csatlakoztatni, de mi most megcsináltuk" - nyilatkozta Kaichiro Sakuma, a Hitachi üzleti részlegének vezetője.
A vezető a Japán déli részén található Okinawa szigeteken épült elektromos autókat kezelő flottarendszerüket hozta fel példának: a rendszer egyben - a felhőben - kezeli a bérelhető autók, a töltőállomások, valamint az elektronikus fizetések adatait is. A Hitachi a módszer külföldön való terjesztésében is gondolkodik: Hawaii és Spanyolország is belekerülhetnek a kalapba.
"Ez egy olyan dolog, amit semmilyen más IT cég nem tud" - mondta a vezető.
Sakuma azt is elmondta, hogy a vállalatnak hihetetlenül kemény biztonsági követelményeknek kell megfelelni ahhoz, hogy tökéletesen tudja kezelni a cloudban található érzékeny adatokat. A cég emberei teljes figyelmüket a hálózat folyamatos monitorozásának és védelmezésének szentelik.
A cég egyébként a nukleáris erőművekhez gyártott alkatrészektől elkezdve a mobiltelefonokig mindennel foglalkozik, célja, hogy - ha felhős projektjei beváltják a hozzájuk fűzött reményeket - bevétele 500 milliárd jen, azaz 6,5 milliárd amerikai dollár legyen a 2016 márciusával záródó költségvetési évben, ami igen szép ugrás a korábbi, 70 milliárd jenes éves bevételhez képest. A Hitachi a jövőben az úgynevezett "big data computing"-nak is nagyobb szerepet szán majd.
A vállalat tervei között két új kínai adatközpont létrehozása szerepel.