A Telenor Magyarország közzétette a második negyedéves eredményeit: ezek tükrében a vállalat árbevétele a vizsgált időszakban 39,6 milliárd forint volt, 1,7 milliárddal kevesebb mint egy évvel korábban. Sokkal nagyobb volt az esés az adózás előtti nyereség tekintetében: az idei negyedévben 5,7 milliárd forint, míg egy évvel korábban ez az adat 12,1 milliárd forint volt.
A társaság a rosszabb eredményeket a gazdasági recesszióval, a csökkenő fogyasztói vásárlóerővel és a 3,2 milliárd forintos távközlési különadóval magyarázza. Ám az eredményeket tartalmazó sajtóközlemény szerint a trend javulni látszik, miután a társaság nem hangalapú szolgáltatásaiból származó bevételei növekvő tendenciát mutatnak. A közlemény szerint - konkrét számok megadása nélkül - az egyéni előfizetőktől származó hangalapú árbevétel is enyhén javuló trendet mutat a korábbi negyedévekhez képest.
A Telenor Magyarország idén kevesebb pénzt is fektetett be, 0,9 milliárd forinttal. A beruházások ebben az időszakban a mobil szélessávú technológiára, vagyis az első negyedévben indított hálózatmodernizációs programra összpontosultak.
A második negyedév során tovább folytatódott a mobilhasználati szokások változása, és vele a lassú elmozdulás a kártyás és a számlás előfizetések arányában, ami magyarázza az előfizetések számának csökkenését. Az előfizetések száma 3,536 millió volt a negyedév végén. A Telenor (használt kártyák száma alapján számított) piaci részesedése 32,27 százalék, 2011. májusi mobilinternet piaci részesedése pedig 25,39 százalék volt. Az egy előfizetésre jutó, forintban számított átlagos havi árbevétel 7,6 százalékkal nőtt 2011 első negyedévéhez képest, a szezonalitásnak és az új számlás portfóliónak köszönhetően.
Az anyavállalat, a norvég Telenor a magyar leánynál jobban teljesített: árbevétele 24,3 milliárd norvég korona volt, 0,8 milliárddal több, mint az előző év negyedévében. A nyereség is nagyobb lett: 3,5 milliárd norvég korona a korábbi negyedévi 2,9 milliárd koronával szemben.