A Bing megjelenése valamelyest változást hozhat a keresők versenyében. A Google eddigi egyeduralkodását az egész más gondolatisággal működő Microsoft kereső megtörheti. Ez látszik igazolni az a felmérés is, amelyben kiderült, hogy a Bing felhasználók (hírdetési) átkattintási rátája lényegesen magasabb mint ugyanez az érték a Google esetében.
A felmérést végző Chitica, keresőhirdetési hálózat szakemberei úgy találták, hogy a Bing felhasználói 55 százalékkal nagyobb hajlandóságot mutattak az átkattintásra, mint a Google-n keresők. A júliusban elvégzett vizsgálat 50 000 weboldal felhasználóinak magatartását vizsgálta, összesen 32 millió hirdetés megjelenés esetében.
A meglepetést az hozta, hogy a három legnagyobb kereső közül, ugyan a Google esetében jutottak el a felhasználók a hirdetésig, az átkattintások arányát véve mégis mind a Yahoo, mind a Bing jobb eredményt produkált.
A számok mindennek ellenére meglehetősen csalókák, ugyanis a vizsgált mintában a Google ugyan arányában alacsonyabb átkattintási eredményeket mutatott, de számosságában mégis sokszorosát hozta a két konkurrens eredményeinek.
Az egészen bizonyos, hogy a Bing jelenlegi piaci részesedésével még nem fenyegeti komolyan a Google hirdetési bevételeit, de ha tovább menetel, könnyen lehet, hogy hamarosan ez a helyzet akár gyökeresen is megváltozhat. A vizsgálatban a Bing 8 százalékos részesedési eredménye arra utal, hogy a Microsoft keresőjét egyre többen használják, s ha képes ezt a hatékonyságot megtartani, hamar lehet erős versenytársa a kereső vállalatnak.
A Google egyes szakértők szerint azzal veszít népszerűségéből, hogy még a relevánsnak gondolt találatokat is olyan mennyiségben kínálja a felhasználónak, amely átláthatatlan és értelmezhetetlen számára.
Az interneten böngészők többsége sosem lapozna a keresési találatok negyedik, ötödik oldalára, így a legnagyobb harc az első oldal pozícióiért folyik. Az eredmény ettől fogva főképpen a SEO-k háborúja, illetve pusztán anyagi kérdés. Sokan azt is feltételezik, hogy a relevanciát így felülírják az üzleti érdekek és az anyagi lehetőségek. Mivel azonban a Google bevételeit a hirdetések biztosítják igen fontos, hogy a fizetett hirdetések célba találjanak, az egyáltalán nem mindegy hogy milyen hatékonysággal.
Fáradt Google, friss Bing?
Egyes források szerint a Bing felhasználói lényegesen jobb átkattintási rátát produkálnak a hírdetéseknél, mint a Google userek.
Hirdetés
Hirdetés