A Panda Security friss felmérése szerint nem feltétlenül jó ötlet engedélyezni a cégeknél a közösségi oldalak használatát: az engedékeny vállalkozások egyharmadának a rendszere került ugyanis már ezen ok miatt veszélybe - írja a PC Advisor.
A cégek egyébként e tekintetben meglehetősen engedékenyek. 69,3 százalékuk nem tiltja a munkahelyen a Facebook használatát. A Twitter 44,2 százalékuknál engedélyezett, míg a YouTube 32 százalékos, a LinkedIn pedig 22,9 százalékos elfogadottsági mutatóval rendelkezik. Meglepő, de a megkérdezett vállalkozásoknak csupán az egyötöde lép fel keményen a közösségi oldalak ellen, blokkolva azok elérését. Utóbbi azonban nem feltétlenül jó, mivel a közösségi oldalak egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a kutatás, az ügyfélszolgálat, a PR, a marketing és az értékesítés területén.
Az előzékeny vállalkozások nagy száma ellenére viszonylag magas azon cégek aránya, amelyek elégedetlenségüknek adtak hangot a kutatás során. 32,8 százalékuk szerint a közösségi oldalak jelenléte rontja a dolgozók produktivitását, míg egyharmaduknál biztonsági incidens is bekövetkezett azok engedélyezése miatt. 23 százalékuknál pedig már visszaéltek a személyes adatokkal.
A nem megfelelő adatkezeléssel kapcsolatban egyébként a leggyakrabban (73,2 százalék) a Facebook ellen merült fel panasz, míg a Twitter a megkérdezettek 50,7 százalékánál került ugyanezen ok miatt szóba. "Habár viszonylag sok kis- és középvállalatnak kellett már elszenvednie egy támadást valamely közösségi oldalon keresztül, örömteli azt látni, hogy a cégek többsége a hasonló incidenseket oktatással igyekszik megelőzni. A munkahelyi szabályok kialakítása ugyanolyan fontos, mint a naprakészen tartott vírusvédelem, amelyek együtt képesek minimalizálni a kockázatokat" - vélte Sean-Paul Correll, a Panda Security kutatója.