A technológia fejlődése az elmúlt években egyre több légitársaságot ösztönzött arra, hogy a repülőgépek biztonsági ellenőrzésére drónokat használjon. A Korean Air azonban - az iparágban elsőként - drónok egész raját kezdte el használni a vizuális ellenőrzésekhez, ami drasztikusan lerövidíti az ilyen feladatok elvégzéséhez szükséges időt.
"Míg korábban a karbantartó szakembereknek a repülőgép törzsének vizuális ellenőrzését akár 20 méteres magasságból kellett elvégezniük, a drónos ellenőrzések javítják a munkahelyi biztonságot, valamint nagyobb pontosságot és gyorsaságot tesznek lehetővé" - áll a légitársaság közleményében.
A Korean Air saját drónt tervezett és épített a feladatra. A gép, egy quadcopter, 1 méter átmérőjű és 5,5 kg súlyú. A repülőgép-hangárban zajló ellenőrzés során egyszerre négy drónt használ a repülőgépenként. Mindegyik fel van szerelve csúcstechnológiás kamerákkal, amelyek képesek akár 1 mm méretű részletek azonosítására is.
A drónok egyedi szoftverrel működnek, amely úgy irányítja őket, hogy képeket gyűjtsenek a repülőgép meghatározott részeiről. Ha egy vagy több drón meghibásodik a küldetés során, a többi drónt úgy programozzák, hogy átvegye és befejezze a munkát. A cég szerint a négy drón együttes használata lehetővé teszi a mérnöki csapat számára, hogy az ellenőrzési időt 10 óráról mindössze négy órára csökkentse.
"A Korean Air a felhőn keresztül megosztja az ellenőrzési adatokat, így a munkatársak bárhol és bármikor könnyen ellenőrizhetik az ellenőrzés eredményeit. A légitársaság ütközéselkerülő rendszert és geokerítést is alkalmazott a környező létesítményektől való biztonsági távolságok betartása és a küldetési területről való kitörés megakadályozása érdekében" - közölték.
A drónalapú ellenőrzési eljárás üzemeltetői folyamatos kísérletek révén igyekeznek növelni a folyamat pontosságát. Ha ezek a tervek szerint haladnak, a Korean Air célja, hogy valamikor jövőre hivatalosan is bevezesse a rajrendszert.
Először 2015-ben hallottunk arról, hogy a légitársaságok dróntechnológiát használnak a repülőgépek ellenőrzésére, amikor az európai fapados easyJet légitársaság felfedte, hogy saját rendszerét teszteli. Nemrégiben az Austrian Airlines kezdett drónokat használni ugyanerre a munkára - írta a DigitalTrends.