Míg az elmúlt 5-6 évben a drasztikus költségcsökkentésen és a már meglévő ügyfelek megtartásán volt a hangsúly, az utóbbi időszakban ez a helyzet szerencsére pozitív irányban változott. A vállalatok felismerték, hogy hosszú távon olyan működést kell megvalósítaniuk, amely gyorsan tud reagálni a piaci változásokra, mindig az aktuális ügyféligényekhez igazítható, és egyre inkább az új üzleti lehetőségek felkutatására koncentrál.
„A piaci igények változásaival lépést tartva a szolgáltatók feladata ma már nem csupán az üzletkritikus rendszerek üzemeltetésére korlátozódik, hanem elsősorban a vállalat üzleti alaptevékenységének támogatása hatékony és rugalmas megoldásokkal. A különböző értéknövelő ICT-megoldások stratégiai eszközzé válhatnak az aktív ügyfélszerzésben, valamint az új piacszerzésben” – vallja Marton László, az Invitel ICT üzletfejlesztési igazgatója.
Elegendő erőforrás az üzlethez
A vállalatok számára állandó kihívás az üzletmenethez szükséges megfelelő erőforrás biztosítása. Az informatika kiszervezése ma már hazánkban is széles körben elfogadott modell. Jelenleg ez a leghatékonyabb és legmegbízhatóbb módja a beruházás nélküli, az üzleti folyamatokat hatékonyan támogató, tervezhető, havidíjas konstrukcióban elérhető üzemeltetésnek. Az ilyen jellegű szolgáltatásokra az Invitel tapasztalatai szerint is egyre növekvő igény mutatkozik: üzleti ügyfeleik több mint 50 százaléka valamilyen bérelhető informatikai szolgáltatást vesz igénybe.
Bárhonnan elérhető információk
Hazánkban is egyre gyakrabban hallhatjuk a külföldön széles körben használt „home office” kifejezést. Sok helyen már adottak a feltételek a mobil munkavégzés bevezetéséhez, hiszen a különböző mobileszközöknek és a felhőalapú megoldásoknak köszönhetően gyakorlatilag bármit elérhetünk a világhálón keresztül. Az Invitelnél is mind nagyobb számban vesznek igénybe ilyen jellegű informatikai megoldásokat, melyek megvalósításánál a szolgáltató gondoskodik arról, hogy minden interneten „közlekedő" adat maximális biztonságban legyen.
A vállalati adatvagyon kiaknázása
Az üzleti adatelemzésben még óriási lehetőségek vannak: a vállalatok számára lehetővé teszi, hogy sokkal jobban megismerhessék ügyfeleik valódi igényeit, és egyre inkább személyre szabott ajánlatokat kínálhassanak számukra, de akár új piaci lehetőségeket is felfedezhetnek általa. A hatalmas adatmennyiség kiaknázásához ugyanakkor jelentős kapacitásra van szükség, amit saját forrásból kevés vállalat tud megteremteni és költséghatékonyan fenntartani. Ezért az Invitel Kozma utcai DataCenterének virtuális kapacitásai akár bérleti konstrukcióban is igénybe vehetők. Az egyes erőforrások leállásmentesen bővíthetők, a működésre pedig magas rendelkezésre állást vállal a szolgáltató.
Biztonság felsőfokon
A mobiltechnológiák és a felhőalapú számítástechnika térhódítása, a közösségi szolgáltatások fokozott használata mind újabb biztonsági megoldások megszületését teszi szükségessé. A magas szintű védelem megvalósítása egyre összetettebb feladat, így mind több vállalkozás bíz meg külső szolgáltatót az informatikai infrastruktúra folyamatos felügyeletével. Az Invitel központi szerverfelügyelet és tűzfal szolgáltatásával például állandóan szakemberek figyelik az ügyfél IT-rendszerét, és ha bármilyen rendellenességet, esetleg támadásra utaló jeleket észlelnek, azonnali riasztást kezdeményeznek e-mail, SMS üzenet, illetve telefonhívás formájában.