Az NPD Group piacelemző cég adatai szerint 2011. januártól októberig csupán 1,2 millió iPad-versenytárs táblagép talált gazdára. Ezzel mindösszesen 700 millió dolláros forgalmat generált az USA piacán a számos Apple ellenfél az Android, WebOS és egyéb operációs rendszereket futtató táblagép típussal. Összehasonlításként, csak márciusban az Apple iPad 2-ből 2,4 milliót adtak el.
Nagyon megkavarta a piacot a HP WebOS-es táblagépe, a TouchPad. A 99 dolláros végleárazás hatására a HP vitte a nem almás táblák piacának 17 százalékát, egy százalékkal megelőzve a Samsung Galaxy Tab-et, akit 16 százalékos szeletet hasított ki magának. Az Asus 10, a Motorola és az Acer 9 százalékot mondhat magáénak az USA táblagép piacából. Az NPD a kiskereskedelemben ténylegesen eladott számokat vette alapul kimutatásához.
Attól persze még nincs okuk a gyártóknak panaszra, hogy nem sikerült beérni vagy megelőzni az Apple-t, a 700 millió dolláros piac sikernek számít így is. Érdekes, hogy az Apple iPad 2 anélkül ért el hatalmas sikert, hogy jelentősen túllépett volna az első generációs iPad képességein, teljesítményét megnövelték és kamerát is kapott (olyat, amilyet), de sem Retina megjelenítővel, sem 4G-vel nem szerelték fel.
Azért még nincs vége az évnek, tovább szépíthetnek az ellenfelek a karácsonyi szezonban. Ráadásul csak most lépett színre az Amazon Kindle Fire táblája, mely megeshet, hogy minden várakozáson felüli erővel rendezi majd át a piacot. Meglátjuk.