Az angolok mindig is híresek voltak nyelvújító mániájukról, pontosan emiatt a dinamika miatt vált olyan népszerűvé ez a nyelv. Néha talán egy kicsit túlzásba is viszik ilyen irányú törekvéseiket. A Merriam-Webster féle főiskolai szótár új szócikkei között ezúttal az egyszerűbbek is helyet kaptak: például a "drama queen" kifejezéssel olyan személyt jelöl a szótár, aki gyakran túlzott érzelmi kitöréseket és viharos reakciókat produkál. Aztán ott van a "himbo", a vonzó, de bárgyú férfiak új elnevezése. Az igazi csemege azonban a Google márkanév köznévvé, majd igévé válása.
Új kifejezések szótárba vétele azonban nem olyan egyszerű. Lexikológusok szorgos munkával kutatják azokat a szavakat, amelyek elég gyakoriak, s eléggé beivódtak már a köztudatba ahhoz, hogy azokat valamilyen egységes értelmezésben is használni lehessen. A Google pedig pontosan ilyen, hiszen már számos közegben évek óta igeként használják, ha valamiről gyorsan kell információt szerezni. Emlegetik második agyként is, mert egyszerűen annyira természetes már a Google ilyen célú használata. Egyébként a szótárban ugyanilyen analógiára épülve a Xerox szó is megtalálható.