A webes forgalomelemző StatCounter friss jelentése szerint immár nem az Apple Safari az Egyesült Államok legnépszerűbb böngészője. A Google Chrome ugyanis leelőzte vetélytársát, egy kicsit megközelítve a második helyezet Firefox-ot és a piacvezető Internet Explorert.

A StatCounter adatai szerint ugyanis június végén a Chrome piaci részesedése a tengerentúlon 8,97 százalék volt, míg a Safari csak 8,88 százalékot tudott összegyűjteni. Összesített eredményük azonban még ahhoz is kevés, hogy megközelítsék a második Firefox-ot, amely 28,5 százalékkal rendelkezik, míg az Internet Explorer 52 százaléka egyelőre messzinek tűnik (habár utóbbi hatalmas előnye folyamatosan csökken).
A Chrome előzése nem meglepő, mivel az Egyesült Államokon túl, globális mértékben a Google böngészője már jó ideje lekörözte az Apple megoldását. Míg e tekintetben a Chrome 9,4 százalékos részesedéssel rendelkezik, addig a Safari csak 4 százalékon áll. A kettejük közötti különbségbe minden bizonnyal komolyan beleszámít, hogy míg a Safari csak 16 nyelven érhető el, a Chrome háromszor több lokalizált kiadást tud felmutatni.