Az Ovum elemzője, Peter Hall bejelentése szerint 2016-ra a cloud szolgáltatások piaca mintegy 60 milliárd dolláros bevételt tudhat majd a magáénak. Hall azt is elmondta, hogy a tavalyi 2010-es 14 milliárd dolláros bevétel - a software as a service-t, az infrastructure as a service-t, és platform as a service-t is beleérve - 29%-os növekedést jelent évente.
"Rengeteg szállító van, de a piacot uraló Salesforce.com, az Amazon Web, a Services, a Rackspace, vagy a Verizon cloud szolgáltatásokból származó bevételei napjainkban még viszonylag kicsik" - nyilatkozta Hall.
Az Ovum szakembere azt is elmondta, hogy a becslések szerint az IaaS piac nagyjából felét az Amazon birtokolja, és a Rackspace például mindössze 10 százalékot kap csak a teljes piacból. Hall kiemelte, hogy az SaaS legjelentősebb szereplője még mindig a Salesforce.com, aki a PaaS piaci részesedését szép lassan 30 százalékra kerekítette.
Peter Hall szerint a telkó cégek járnak a legjobban: náluk van elég pénz a fejlesztésekre, és szolgáltatásrendszerüknek hála befektetéseik meg is térülnek. Az AT&T, a BT, az Orange a Tata, de még a Verizon is mindannyian nagyban játszanak, de ha nem kapnak hamar észbe, előbb-utóbb arra eszmélnek majd, hogy végignézik, ahogy az Amazon elhappolja előlük a több milliárd dolláros üzleteket.
Az lenne az igazi, ha a nagyobb cégek képesek lennének teljesen elfogadni a felhőben történő munkát, elfelejtenék a standard megoldásokat, és ráébrednének végre, hogy a cloudnak, a cloudban folyó közös munkának mekkora is a jelentősége.
Kevin Vachon, az MEF ügyvezető igazgatója szerint amikor az ember mindent egy nagy, alkalmazásprogramozási interfészbe dobál össze, akkor a különböző szabványok, üzleti modellek és architektúrák keveredésével bizony adódhat egy kis rendetlenség.
Vachon azt is elmondta, hogy a US National Institute of Science and Technology épp egy olyan rendszeren dolgozik, ami a szolgáltatóknak, a felhasználóknak, az auditoroknak, a brókereknek és a szállítóknak segít majd olyan standardokat adni, amelyhez az egész ipar igazodhat. Ezzel kapcsolatosan az MEF várhatóan még idén decemberben, de legkésőbb 2012 elején pontos útmutatást ad.
Steve Garrisonnek, az Infoblox marketing-alelnökének erről az egészről mindössze annyi a véleménye, hogy a felhő, mint kifejezés önmagában elég értelmetlen, hiszen ez csak egy nagy gyűjtőplatform, ahonnan az ember leszedheti az adatait, és a nagy cégek valójában ezt az egészet szimplán túlmisztifikálják.
Szóval fújhatjuk.