A Computerworldtől szokatlan módon egyes szám első személyben íródott cikket közlünk, ugyanis saját bőrünkön tapasztaltuk meg a bevezetőben írtakat. Budapest Belvárosában lakom, és lassan egy éve, hogy átnyergeltem a kezdetben Axelero, most már T-Online ADSL szolgáltatásáról a TVnethez. Az utóbbinak megtetszett egy akciója, az viszont nagyon nem, ahogy a T-Online bánt velem mint előfizetővel. Ugyan a műszaki színvonallal semmi baj nem volt, de sikerült többször túlszámlázniuk, a kért e-mail címeimet végül sohasem hozták létre, és egy sávszélesség-emelés is csak papíron történt meg. Egyébként több mint egy hónapig tartott, amíg ezt elhittek nekem, aztán nemhogy vissza nem kaptam a kérdéses időszakra a különbözetet, de még szinte nekem kellett elnézést kérnem.
A TVnettel alapvetően elégedett voltam, bár a kezdet nagyon zötyögős volt, a váltás nem ment simán - főként pedig nem kiesésmentesen. Pár hónappal ezelőtt a cég úgy döntött, hogy nem a postával küldi ki a számlákat, hanem egy futárszolgálattal. Ezt onnan tudom, hogy felhívták a velem egy házban, de másik emeleten lakó, más telefonszámmal rendelkező édesapámat, akinek történetesen ugyanaz a keresztneve is, mint nekem. Érdeklődtek, hogy kapott-e számlát, mert az új futárcégükkel problémák vannak. Ő nem TVnet előfizető, így nem tudta mire vélni a dolgot , én pedig elképzelni sem tudom, hogy miért nem a kapcsolattartásra megadott mobilomon, vagy azon a számon kerestek, amelyen az ADSL előfizetés ketyeg. Lehet, hogy a telefonkönyvből nézték ki a számot?
A két hónappal ezelőtti számla nem akart megérkezni. Ezt jeleztem is az ügyfélszolgálatnak, ami postán ki is küldte a csekket. Az előző havi ideért rendben - egy vasárnap délután csöngetett a futár, hogy számlát hozott -, de az ehavi adagnak megint nem akaródzott ideérni. Megint csak telefon jeleztem a szolgáltatónak, egészen pontosan múlt hét pénteken. Kedden várt a boríték a postaládában, benne a számlával, amelyen a szokásos összeget 94 forinttal megfejelték késedelmi kamat címén. Ami igazán mókássá teszi az egészet, hogy a számlát egy levél is kísérte - lásd a képeket -, amiben elnézést kér a cég: kerületünkben technikai problémák adódtak a kézbesítéssel. Ennek ellenére szemlátomást tőlem várják el, hogy fizessek! Ráadásul - mivel futár hozza - bizonyítani sem tudom, hogy a csekket ma kaptam meg, hiszen nincs rajta dátumbélyegző, mint a postai küldemények esetében.
A teljes mérethez kattintson a képekre!
Nem a kamat száz forintot sem elérő összegéről van szó, hanem az elvről. Az ő alvállalkozójuk hibájáért azt várják el, hogy az előfizető fizessen? Milyen alapon? Gyanítom, hogy a késedelmi kamat a két hónappal ezelőtti csúszásról szól, az ehavi majd később jelenik meg.
Természetesen felhívtam az ügyfélszolgálatukat, ahol a fiatalembertől sikerült megtudnom, hogy "ő csak annyit tehet, hogy jelzi a számlázási részlegüknek és talán - a hangsúly ezen a szón volt - jóváírják majd az augusztusi számlán". Az összeget másnap befizettem, méghozzá - bár egyáltalán nem érzem fairnek - késedelmi kamatostul. Még aznap érkezett egy SMS emlékeztető a TVnettől, hogy rendezzem az egyenlegem. A robot - ezek szerint - tudja a számom, az ügyfélszolgálat viszont - lásd fent - nem ismeri.
Nagyon dicséretes, hogyha egy szolgáltató új utakat keres ügyfelei jobb kiszolgálása érdekében. Jelen esetben úgy, hogy a posta helyett alternatív szolgáltatót alkalmaz. De a "tanulópénzt" miért az ügyfélnek kell megfizetni?