Madár Zoltán a MobilGov Kft. ügyvezetője keddi sajtótájékoztatóján kifejtette, a fejlesztés célja nem az önkormányzati ügyintézés programportfoliójának mobilra optimalizálása, hanem az adott platformon legoptimálisabban használható e-ügyintézési eszköztár kialakítása volt.
Az infokommunikációs trendek változásaira reagálva a közigazgatási és az önkormányzati szektorban is kikerülhetetlen a hatékonyabb, kényelmesebb és gyorsabb ügyintézés biztosítása. Az életvitelszerű felhasználást biztosító program eddig konkurencia nélkül aknázhatja ki a hivatali ügyintézés mobilizálásában rejlő lehetőségeket. A programot az önkormányzatok számára is érdekessé teheti a költséghatékonyabb ügykezelés.
A projekt fejlesztését befolyásoló változások
Az ügyvezető elmondta, hogy a projektet még a recesszió előtti időszakban indították útjára, ám ekkor még nem állt rendelkezésre az időközben megjelenő Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer. Egyéb problémákat vetett fel a fejlesztésben az ASP hiánya, és a platformhasználati kérdések is. A vállalat a trendek változására hivatkozva nem fejlesztett a Symbiannal kompatíbilis MobilGov verziót, pillanatnyilag az Android, az iOS és a WP7 platformjain érhető el az alkalmazás.
A MobilGov, a Geoview, a Stratis, az Apertech, a HUMANsoft és a 4Sales a Delta Informatika Zrt-vel karöltve kíváncsian várják, hogy termékük hogy állja meg a helyét a megváltozott IT-piacon.
„Az építőkocka elv"
A MobilGov nem egy komplex megoldást nyújt, mivel nincs szó egy kifejezett problémáról. Ehelyett a hivatali ügyintézés lépéseit igyekszik megkönnyíteni, egy jelenleg elfogadható technikai szinten. Ezért egy lazán kapcsolt, többször újrafelhasználható elemekkel kialakított rendszert kínálnak a fejlesztők.
Az építőkocka elv félretéve a központosított megoldást képes lehet a különböző bonyolultságú feladatok mobilizálására. A fejlesztők a program lehetőségeit ebben a tetszőlegesen integrálható ügyintézésben látják, melynek segítségével az újonnan fejlesztett szakrendszerek is a program részeként használhatók. A K+F tevékenységek során a MobilGov főbb moduljai a következők: offline iroda szinkronizációs alkalmazás, mely a kliens és a szerver közti adatcserét biztosítja. Az üzenetkezelő alkalmazás pedig az SMS-ek, MMS-ek és e-mailek kezelésére készült.
Biztonság és kezelhetőség
A MobilGov alkalmazásában kitüntetett szerepe van a biztonságnak: a kriptográfia és aláírás kezelő modul, szerver oldalon ellenőrzi a kliens által elvégzett biztonsági lépéseket, továbbá a titkosítást és az egyedi azonosító felismerését. A Log menedzseralkalmazás pedig a rendszer különböző moduljaiban keletkező információkat kezeli és tárolja egységes formában.
Az alkalmazás az ügyfelek és az ügyintézők számára is hozzáférhető. A program felületén választhatjuk ki, hogy milyen módban kívánunk belépni. Ügyfélként belépve a személyes adatainkra és az egyedi azonosítónkra kérdez a MobilGov, melyeket természetesen elmenthetünk a későbbi használathoz. Ezután kezdhetjük az ügyindítást önkormányzati, közösségi és lakossági ügyekben, melynek feldolgozást az ügyintéző végzi.
A megvalósítás platformja alapvetően a .net környezet, folyamatkezelője a Windows Workflow Foundation, az irodán kívüli munkavégzés pedig az Sync Framework alapú megoldásával lehetséges.
Az innovatív technológiai megoldás mobil kiegészítésekkel látja el a már üzemelő szakrendszereket. A fejlesztők az okostelefonok és a további hordozható technológiai eszközök iránti egyre növekvő érdeklődéstől a MobilGov alkalmazás felfutását is várják - szerepel a vállalat projektet lezáró sajtóközleményében.