Kevés olyan kétarcú új technológia akad, mint a sokad dicsért, ugyanakkor sokat is szidott drónok. A pilóta nélküli légi járművek (UAV) egyszerre képesek olyan, csak elítélhető cselekedetekre, mint a civilek távolról történő megölése, ugyanakkor képesek segítséget eljuttatni távoli, máshogy nem megközelíthető helyekre és ott életet menteni.
Ugyanez a kettősség jellemzi hobbi szinten használt, de nem kevésbé veszélyes, vagy hatékony drónokat is.
Remek példa erre, hogy az ausztrál Flirtey startup drónja pénteken végrehajtotta az első engedélyezett szállítást, melynek során 24 orvosi csomagot juttatott el a páciensekhez Wise megyében. Korábban egy másik, a NASA pilótái által a távolból irányított repülőgép vitte el a csomagokat a drón kiindulási helyére.
Ezek nagyon hasznos és hatékony repülések voltak, de ugyanebben az időben egy magánszemély hobbigépe komolyan akadályozta a San Bernandino megyei tűzoltást. A drón miatt a tűzoltó repülőgépeknek és helikoptereknek 25 percig kellett vesztegelniük a földön, mert a parancsnokság – személyi sérüléstől és a gépekben keletkező esetleges károktól tartva - nem engedélyezte az oltást abban a térségben ahol a hobbigép a tűz felett repkedett.
Európában egy Lufthansa gép ütközött majdnem drónnal a varsói repülőtér felett hétfőn. A Münchenből érkező járatot mindössze 100 méterre közelítette meg egy kisméretű drón. A Lengyel Légiközlekedési Ügynökség (PAZP) az ügy miatt a rendőrséghez fordult, amely már keresi a drón ismeretlen tulajdonosát, akit büntetőeljárás esetén a légi közlekedésben okozott veszély miatt 8 évig terjedő szabadságvesztés fenyeget.
Az egyre olcsóbbá váló, ugyanakkor egyre jobb minőségű drónok továbbra is igen népszerű termékek, de a megfelelő szabályozás híján egyre gyakrabban történik olyan eset, mikor az ilyen játékszerek fennakadást, vagy esetleg komolyabb kárt is okoznak.
Tájékoztatásokkal és figyelemfelhívásokkal láthatóan nem sokra mennek, még az Egyesült Államokban sem, ahol a drónoknak lényegesen nagyobb a penetrációja, mint mondjuk hazánkban. A korábbi, játékrepülőkre vonatkozó előírások nem megfelelőek, hiszen azok irányítása komoly szakértelmet igényel, ezért kevesebben foglalkoznak velük, mint a könnyebben kezelhető drónokkal, amikhez mindenféle engedély és repülési ismeret nélkül hozzá lehet jutni.