A Facebook a tegnapi napon rendkívüli e-mail üzenetén keresztül értesítette céges felhasználóit - így szerkesztőségünket is -, hogy a felhasználói profilok megújítása után átalakítja a rajongói és vállalati oldalakat is. Az átalakítás során egyrészt minden profiloldal tetején helyet kapnak majd a frissen feltöltött fényképek, ám a magánszemélyeknél használt módszertől eltérően itt csak az adott profil gazdája által publikált fotók szerepelhetnek. Ez szerencsés is, hiszen ellenkező esetben könnyen ki lehetne babrálni a konkurenciával.
A legfontosabb újdonság azonban, hogy a céges profilok immár a Facebook teljes értékű tagjaivá válhatnak. Eddig meglehetősen passzív szerep jutott számunkra: a felhasználók lájkolhatták őket, ám csak a saját státuszfrissítéseiket tudták kommentálni és lájkolni. Külső lapokat nem. Ezen elszigetelt helyzet alaposan megváltozik majd. Az új funkció bevezetését követően ugyanis az oldalak adminisztrátorai bármikor elhagyhatják a személyes profiljukat, hogy a céges ruhát öltsék magukra.
A profilbeállításoknál lévő "Facebook használata, mint oldal" élesítésével a felhasználók ugyanis az adott rajongói vagy céges oldal nevében nyüzsöghetnek az oldalon. Kommentálhatják más profilok hozzászólásait, a kezdőoldalon egyszerűen áttekinthetik a követettek frissítéseit, és lájkolhatják mások cselekedeteit.
Ennek köszönhetően a rajongói oldalak tulajdonosai egyszerűen elválaszthatják a munkájukat és a magánéletüket, illetve a vállalatok más cégekkel is kapcsolatba léphetnek. Például a mai hír kapcsán a Microsoft lájkolhatja a Nokia bejelentését. Az átváltozásnak köszönhetően ezen felül az ismerősök és az értesítések mező is céges üzemmódba kapcsol át váltáskor, így az adminisztrátorok minden egyes az oldallal kapcsolatos történést könnyen figyelemmel kísérhetnek.
A funkció előnézete néhány kiválasztott felhasználónál már most elérhető, amely mellett március 10-e után a Facebook üzemeltetői minden céges profil esetén automatikusan aktiválják majd a megoldást.