Az Apple 11,3 millió iPhone-t értékesített 2009 utolsó negyedévében, ami közel 30 százalékkal jobb eredmény a Wall Street-i várakozásokhoz képest, és várhatóan 37,3 millió készüléket fog eladni 2010-ben, állítja Brian Marshall, a Broadpoint AmTech elemzője. Az eredmény szerinte az iPhone USA-n kívüli népszerűségére vezethető vissza, becslése szerint a vizsgált időszakban 8,8 millió egységet értékesítettek az Egyesült Államokon kívül. Az Apple 90 országban, több mint 140 szolgáltatón keresztül van jelen az iPhone-nal világszerte.
Idén 30 százalék felett nőhet az iPhone
Ha Marshall számításai helyesek, a harmadik negyedéves 7,4 millió eladott egység után a vállalat újabb negyedéves rekordot ért el. A Q3 nem csak az iPhone-ok, hanem a Mac-ek eladásában is rekordot állított be. Az elemző 2010-re 35 százalékos növekedést vetít előre a 2009-es 27,7 millió eladott készülékhez képest. A potenciált ismét az USA-n kívüli értékesítési lehetőségekben látja; rámutatott, hogy az iPhone a globális post-paid piacon még fejlődő státuszban van. Az Egyesült Államokban az AT&T az Apple legfontosabb partnere az okostelefon értékesítésében, az iPhone jelenleg a post-paid szegmens 5 százalékát fedi le a cég ügyfelei között, míg világszinten ez a szám mindössze 0,8 százalék. Marshall egyúttal azt is mondta, az iPhone messze a legjelentősebb hajtóereje a post-paid piac növekedésének az USA-ban.
Gene Munster, a Piper Jaffray vezető elemzője valamelyest óvatosabb számokat jósolt 2009-re, szerinte tavaly 25,7 millió eladott egység volt, 2010-ben pedig 36 millió lesz, ami 4 százalékkal alacsonyabb Marshall előrejelzésénél. Az Apple januárban fogja közzétenni hivatalos Q4-es eredményeit.
Az iPhone-eladások erősödését az is segítheti, ha az Apple a Verizonnal is megállapodik az Egyesült Államokban. Az üzletről már hónapok óta folynak a találgatások, főleg azután, hogy az AT&T felhasználóinak egy része elégedetlen volt a mobilcég által nyújtott szolgáltatással.