Hirdetés
. Hirdetés

Elektronikus útdíj: szakértő már van

|

Egyelőre a szakértő kiválasztásáig jutottak az elektronikus útdíj bevezetésében.

Hirdetés

Mint azt az MTI mai hírében közzétette, egyetlen ajánlattevőként a MultiContact Consulting és a Clarity Consulting által alkotott konzorcium nyerte az Állami Autópálya Kezelő Zrt. által kiírt, Az Elektronikus Útdíjszedési Rendszer bevezetéséhez kapcsolódó pénzügyi és műszaki szakértői szolgáltatások nyújtása című hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzést.

A legutóbbi Közbeszerzési Értesítőben megjelent közlemény szerint a megbízási keretszerződés alapján a nyertes feladata különösen a rendszer tervezéséhez, kiépítésének előkészítéséhez, kivitelezéséhez, üzemeltetéséhez, valamint finanszírozásához, továbbá a díjszedési és díjellenőrzési feladatokhoz köthető pénzügyi és műszaki szakértői szolgáltatások elvégzése. Emellett a jogviszony kiterjed a közbeszerzési eljárások támogatására, valamennyi kapcsolódó pénzügyi és műszaki kérdés megválaszolására is.

Alulbecsült munka
Az ellenértéket az ajánlatkérő 810 millió forintra becsülte. A nyertes ajánlattevő konzorcium viszont 1 milliárd 348 millió 650 ezer forintért vállalta a feladatot (ez az összeg mintegy 400 millióval marad el a két cég együttesen 2011-ben elér nettó árbevételétől). Mint ismeretes, a legújabb kormányzati tervek szerint az elektronikus díjszedést 2013. július 1-én kívánják bevezetni, kezdetben a 3,5 tonna megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművekre.

Tapasztalatban nincs hiány
A konzorcium tagjainak van már tapasztalata a közlekedési rendszerek terén. A MultiContact fontos partnere például a MÁV Zrt., melynek elsősorban infrasturktúra-fejlesztéshez készítettek költség-haszon elemzéseket.

A Clarity Consulting szintén szerzett tapasztalatot a közlekedés terén, az Állami Autópálya Kezelő Rt. részére informtaikai szabályzatokat készített (szoftvergazdálkodás, vállalkozási szoftverfejlesztés, használati és biztonsági szabályzat), emellett dolgozott a Budapest Airport Zrt.-nek (pl. SLA-k készítése, helpdesk folyamatok kialakítása), sőt 2006-ban az Elekta részvételi felhívásának kialakításában, illetve a bírálati szempontrendszer kialakításában is közreműködött.

Sürget az idő
Megjegyzendő, hogy az elektronikus útdíj-fizetési rendszer hazai megvalósítására 2007–2008-ban már futott egy pályázat. A nyolc induló közül négy konzorcium ajánlatát fogadták el, ám a tendert végül érvénytelenítették. A 2007-ben megfogalmazott tervek szerint PPP (public-private partnership) fprmában kívánták megvalósítani a rendszert, amelynek megvalósítását, azaz az úthasználattal arányos díjfizetés bevezetését az EU is előírta. Az akkori tender lefújásakor, 2007 decemberében a bevezetésre törvényben is meghatározott határidő 2009. január 1. volt, amit akkor is nehezen tartottak teljesíthetőnek a piac szereplői. A mostani határidő az akkorinál jóval szűkebb. A kormányzat számára azonban sürgetős a rendszer bevezetése, hiszen komoly bevételt remél belőle, mely reményeit a környező országokban szerzett tapasztalatok is megerősíthetik.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.