Az eBay arra készül, hogy a kaliforniai San Joséban lévő főhadiszállásán dolgozók közül 600 ideiglenes vagy részmunkaidős alkalmazottjától, illetve 1000 főállású munkatársától váljon meg. A leépítés oka abban keresendő, hogy a cég 1998-óta a leggyengébb harmadik negyedéves eredményt produkálta. Az elbocsátásoktól évi 150 millió dolláros megtakarítást várnak. A vállalat ugyanakkor azt is bejelentette, hogy összesen 1,35 milliárd dollárt fordít felvásárlásokra: 945 millió dollárért megveszi a Bill Me Later hitelcéget, és további 390 millió dollárt ad más fizetési és apróhirdetési vállalkozásokért, köztük Dánia két legnagyobb apróhirdetési oldaláért.
A Bill Me Later olyan fizetési metódust kínál az Egyesült Államok polgárai számára, amely lehetővé teszi, hogy vásároljanak, de csak később fizessenek. Több mint hétszáz weboldal található a cég ügyfelei között, köztük az Apple Store-ral, vagy éppen a Walmart és Toys"R"us áruházláncok internetes boltjával; a szolgáltatás igen népszerű, hiszen leegyszerűsíti a halasztott fizetést a felhasználók számára. Az ügyfeleknek elegendő online megadni a nevüket, a születési idejüket és a társadalombiztosítási számuk utolsó négy számjegyét. A rendszer másodpercek alatt ellenőrzi az illető hitelstátuszát. Ha elfogadhatónak tartja a rizikót, akkor a Bill Me Later fizet a felhasználó helyett a kereskedőnek, az ügyfélhez pedig postán juttatja el a számlát.
A Bill Me Later az eBay tulajdonában lévő PayPal után a második legnagyobb online fizetési rendszer, melyet a PayPal fizetési rendszerébe olvasztanak majd be. Az cég azon igyekszik, hogy versenyképes maradjon legnagyobb vetélytársával, az Amazon.com-mal szemben. A Bill Me Later felvásárlásának pikantériája, hogy az Amazon.com nagyjából 10 százalékban tulajdonosa a cégnek.
A YouTube a héten jelentette be, hogy e-kereskedelmi linkeket elhelyezésével akar bevételt generálni a zenei és a videojátékokról szóló videók mellett. Ezzel lehetővé tenné, hogy a felhasználó rögtön megvásárolja azokat az anyagokat, amelyekkel kapcsolatban a YouTube filmjei felkeltették az érdeklődését. Az új linkek először az olyan cégek zenei videói mellett bukkantak fel, mint az EMI Music, és az iTunes-ra vagy az Amazon.com-ra mutatnak. Az első videojáték, amely mellett ilyen linket találhatunk, aSpore az Electronic Artstól; itt az Amazon.com-ra és az EA Store-ra mutató linkeket helyeztek el.
(A kép nagyítható)
Az új program a Google legfrissebb próbálkozása, hogy bevételt generáljon a 2006-ban vásárolt online videómegosztó oldalból. Az az ötlet, hogy oldal automatikusan hirdetéseket fűzzön a videókba, korábban már nagy felháborodást váltott ki a felhasználók között. Az online üzletekre mutató linkeket egyelőre csak az amerikai YouTube-felhasználók érhetik el, de a cég hosszabb távon azt tervezi, hogy a felhasználók a világon bárhonnan vásárolhassanak ilyen módon.
Miközben a Google azon küszködik, hogy pénzt keressen a YouTube révén, a Viacom által indított 1 milliárd dolláros pert is ki kell védenie.