"Jelenleg több lehetőséget is vizsgál a News Corp. Ezek között van az eladás, az egyesülés és a szétválás" - nyilatkozta Rosabel Tao, a kaliforniai székhelyű közösségi oldal szóvivője a Bloomberg kérdésére. Utóbbi lehetőség esetén a MySpace vezetői vásárolnák vissza a részvényeket, ám könnyen elképzelhető, hogy egy jó ajánlatra a News Corp könnyen beadná a derekát. Elemzők emiatt az eladást valószínűsítik.
A bejelentése egy nappal az után jött, hogy az egykoron hatalmas népszerűségnek örvendő portál bejelentette: elbocsájtja dolgozóinak majdnem a felét, egész pontosan 47 százalékát. A hatalmas leépítés során a cég mintegy 1100 dolgozója közül 500 személynek köszönik meg az eddigi munkáját.
A Myspace kétségtelenül mélyrepülésben van, és egyre inkább teher a News Corp számára, amely 2005-ben 580 millió dollárért vásárolta fel a szolgáltatás. A közösségi oldal nem bírta az új vetélytársakkal folytatott versenyt, így a Bloomberg jelentése szerint az anyacég számára valamennyivel kevesebb mint 100 millió dollár veszteséget kellett elkönyvelnie tavaly a MySpace miatt. Emellett zuhan a felhasználók száma is: november végén 54,4 millió felhasználóval rendelkezett az oldal, ami több mint 9 millióval kevesebb, mint egy évvel korábban. Összehasonlításképpen a Facebook több mint 500 millió aktív felhasználóval rendelkezik.