Az együttműködés keretében összekapcsolódnak az IBM felhő alapú marketingszolgáltatásai és a Facebook reklámképességei. A közösségi oldal célcsoport-szolgáltatásait (Custom Audiences) egészíti ki az IBM mélyelemzési és tervezési szolgáltatása annak érdekében, hogy a reklám így valódi élményt nyújtson a megcélzott vásárlóknak – alkalmazásoktól, platformtól és időtől függetlenül.
Az egyes márkák számára az egyénre szabott hirdetések kulcsa az IBM új, Journey Designer nevű megoldása, az összesített reakciók és hatások alapján pedig a Journey Analytics segít megérteni a célcsoport válaszát. A Facebook hirdetési technológiája, illetve az IBM Journey Analytics kombinálásával minden korábbinál pontosabbá válik a célcsoport azonosítása a közösségi oldal 1,44 milliárd aktív felhasználója közül, az
érdeklődési körük, illetve a különböző csatornákon zajló aktivitásaik alapján. A megfelelő üzenet így a megfelelő személyekhez juthat el, nemcsak a Facebook felületén, hanem más médiumok használata esetén is.
Az együttműködést tovább mélyíti, hogy a Facebook az első cég, amelyik csatlakozik az IBM új kezdeményezéséhez, a Commerce THINKLab-hez. A személyre szabott marketingtechnológiák kidolgozására létrejött innovatív, kutatási platform olyan együttműködésre ad lehetőséget, amelyben az IBM kutatói és a Facebook szakértői mellett számos partner dolgozik együtt az ügyfelekkel, a speciális, új megoldásokat igénylő területek és új, a márka üzleti céljaira optimalizált, emberközpontú eszközök azonosításán.
A THINKLab kivételes módszertanával gyorsabban dolgozhatók ki és ültethetők át a gyakorlatba a speciális ügyféligényekre válaszoló innovációk – akár az optimális ár kialakítása, akár a raktárkészletek elemzése. A programban dolgozó szakértőket valós idejű piaci adatok segítik abban, hogy az új technológiákat egyetlen, személyre szabott
termékbe integrálják.
A márkaelkötelezettség kulcsa egyre inkább az erőteljes és személyes élmény –mondta Deepak Advani, az IBM Commerce ügyvezetője. Az IBM és a Facebook együttműködéssel a fogyasztói cikkek gyártói és kereskedői gyorsan juthatnak mély elemzéshez arról, hogy mit várnak tőlük vásárlóik – tette hozzá. E speciális tudás birtokában az IBM ügyfeleiként a legnagyobb márkák a személyre szabott üzenetekkel kutathatják fel célcsoportjaikat, növelhetik azok elkötelezettségét, és győzhetik le a komolyabb kihívásokat is – hangsúlyozta Blake Chandlee, a Partnerships for Facebook alelnöke.
A Facebook, célcsoportról szóló, anonimizált és aggregált adatainak (audience insights) mélyelemzése, illetve az IBM felhőalapú marketingalkalmazásából származó információk alapján a célcsoportról minden korábbinál mélyebb tudás áll majd a hirdetők rendelkezésére. A már bizonyított kampányok pedig a márka más csatornáira is átvezethetők – legyen szó akár az üzletekről, honlapról vagy mobilalkalmazásról. Egy futócipő-kereskedő egy új termék bevezetésekor a Facebook Custom Audiences segítségével célzottan érheti el a hosszútávfutás iránt érdeklődő felhasználókat, de az IBM platformja révén e célcsoport sportszerekkel kapcsolatos preferenciáiról is részletes információkhoz jut, így akár a helyi klímának megfelelő sportszerekkel és akciókkal keresheti meg régi vagy új vásárlóit.