Az Oracle tegnap jelentette be, hogy egymilliárd dollárért felvásárolja a tekintélyes e-commerce vendort, az Art Technology Groupot (ATG). A tranzakció várhatóan a jövő év elején zárul majd.
A közlemény szerint az ATG technológiája az Oracle jelenlegi CRM és ERP portfólióját gazdagítja majd. Az Oracle szerint a hagyományos és internetes kereskedelem közeledése időszerűvé teszi egy egyesített technológiai platform létrehozását.
A cég közleménye szerint az e-commerce egyre inkább az egyes felhasználókat a legteljesebb mértékben kiszolgáló, személyre szabott szolgáltatásokat jelenti. Az ATG platformjának egyik legfontosabb eleme az Adaptive Scenario Engine, amely a cég saját meghatározása szerint egy ?szegmentációs és tartalom-targetálásra alkalmas szoftver, amely (...) személyre szabott értékesítési metódusok alkalmazását teszi lehetővé."
Az ATG olyan cégek fontos piaci konkurenseként van jelen a nemzetközi e-commerce piacon, mint a GSI Commerce és a Digital River. Az Oracle azt követően döntött úgy, hogy megváűsárolja a vállalatot, miután a rivális IBM is bevásárolta magát a szegmensbe, a Sterling Commerce akvizíciójával.