Az ötlet a DVD-kölcsönzőktől származik: az emberek utálják visszavinni a megnézett filmeket, mi lenne, ha valahogy megspórolhatnánk nekik ezt a menetet? Az elképzelés jó, de valamiért mindig megbukik. Valahogy nem tetszik az embereknek, hogy az a korong, amit a hazavisznek, 48 órával a légmentesen lezárt tasak kibontása után egy kémiai folyamat beindulása miatt lejátszhatatlanná és műanyagszemétté válik. A Flexplay technológia időről-időre felbukkan különböző támogatók nevével együtt említve, aztán eltűnik.
A legfrissebb név a Flexplayjel kapcsolatban most éppen a Staples üzletlánc, mely 1500 elárusítóhellyel rendelkezik az Egyesült Államokban. A hírek szerint 4 dollár 99 centes áron tervezik piacra dobni a Flexplay önmegsemmisítő lemezeit.
A Staples pont ugyanazokkal a problémákkal kell, hogy szembenézzen, mint a korábbi próbálkozások - sőt még erősebb konkurenciával. Az ötdolláros ár ügyetlenül a legtöbb kölcsönző szolgáltatás, illetve használt DVD bolt áraihoz van szabva. Az igazi konkurenciát azonban nem ezek jelentik, hanem az olcsóbb, egyes internetszolgáltatók kínálta video-on-demand szolgáltatások, mint az Apple iTunes és a Netflix. Ezek igénybevételéhez pedig még csak ki sem kell kászálódni a fotelból, és nem keletkezik műanyaghulladék sem. Ráadásul a Flexplay teljes kínálata összesen 49 filmből áll, ami nagyságrendekkel marad el a konkurensekétől - mi több, nem is éppen élvonalbeli mozikról van szó.