Az oldal egyik célja, hogy hozzájáruljon a válások számának csökkenéséhez és a házasságok megmentéséhez. A hazai adatok szerint minden kilencedik felnőtt már legalább egyszer elvált, a legtöbb házasság pedig 3 és fél év után felbomlik, így átlagosan 23 200 válást mondanak ki a bíróságok évente.
Noel Biderman, a hűtlenségi oldal ügyvezetője és alapítója a portál magyarországi bevezetésének okairól beszélt: „Egy olyan platformot szeretnénk megteremteni, ahol a házaspárok anélkül is kielégíthetik egyedi igényeiket, hogy ez kapcsolatuk végét jelentené. Bízom benne, hogy a portálnak köszönhetően kevesebben döntenek majd a válás mellett, és megromlott kapcsolataikat sikerül helyreállítani.”
Az AshleyMadison.com a világ egyik vezető online társkereső portálja, amely elsősorban a házasokat célozza meg, mára már 27 és fél millió taggal rendelkezik a világ 41 országában. Népszerűségét mutatja, hogy minden 4,4. másodpercben csatlakozik valaki a portálhoz. Az AshleyMadison.com sikerét legfőképp annak köszönheti, hogy bizalmasan kezeli a felhasználók adatait és minden esetben megőrzi a tagok anonimitását. Míg más hagyományos társkereső oldalak rendszeres havi előfizetést igényelnek, addig az AshleyMadison.com kredit alapon, ingyenes alkalmazáson keresztül, iPhone vagy Android okostelefonról is elérhető. A férfiak kreditvásárlás után tudják felvenni a kapcsolatot a hölgyekkel, akik viszont teljesen ingyenesen használhatják a szolgáltatást.
Az AshleyMadison.com-ot 2002-ben, Torontóban alapították, tavalyi bevétele 125 millió dollár volt.
Az AshleyMadison.com csapata nagy reményeket fűz a közép-európai piachoz, idén nyáron a magyarországi indulással párhuzamosan Lengyelországban, Csehországban és Szlovákiában is megkezdte működését az online társkereső. Csupán pár héttel a lengyelországi indulás után máris több mint 100 ezren regisztráltak, a férfiaknál 34 éves, a nőknél pedig 33 éves átlagéletkorral. A portál minden tagjának esélyt nyújt arra, hogy megtalálja a számára leginkább megfelelő, rejtett viszonyt. A diszkréció olyannyira fontos szempont, hogy a tagok a honlapon található "pánik gomb" segítségével egy pillanat alatt elmenekülhetnek egy semleges oldalra, ha megzavarják őket.
“Kutatásaink szerint a közép- és kelet-európai térségben élő házaspárok nagyon érdeklődnek a diszkrét afférok iránt, ezért döntöttünk úgy, hogy a magyarországi piac felé is nyitunk – magyarázta Christoph Kraemer, az AshleyMadison.com európai kommunikációs igazgatója. „Belső statisztikáink szerint sokan visszatérnek házastársukhoz egy-egy viszonyt követően. Az ilyen jellegű kapcsolatok segítenek felismerni, hogy mi az igazán fontos az életükben, és mi az, ami esetleg hiányzik belőle.”
Az elmúlt néhány évben az AshleyMadison.com komoly terjeszkedésbe kezdett, 2013-ban az ázsiai piacot is meghódította. Hazánk csatlakozásával immáron 20 nyelven, világszerte 41 országban érhető el a szolgáltatás.
A portál 2011-ben szerzett hatalmas ismertséget, amikor plakátjukon a Juan Carlos, spanyol király, Károly herceg valamint Bill Clinton szerepelt a következő szlogennel: „Mi a közös ezekben az uralkodókban? Az Ashley Madison-t kellett volna használniuk.”