A Cisco számos fejlesztést jelentett, melyek az UC platformhoz illeszkednek, és persze a konzumerizáció, a saját eszközök munkahelyi használatát lehetővé tevő informatikai trend ciscós olvasatához, a BYOD-hoz (Bring Your Own Device) is igazodnak.
A Cisco UC 9.0 támogatja az új generációs, e-mailen keresztüli tárcsázási technológiát. A videkonferencia-hívásoknál már elterjedt „egységes erőforrás-azonosítón” (URI – Uniform Resource Identifier) alapuló tárcsázás néven is ismert funkció lehetővé teszi a rendszerhez csatlakoztatott bármely eszköz elérését úgy, hogy a hagyományos telefonszám helyett a kívánt személy e-mail címét tárcsázzák.
Vállalati telefon bárhol
A Cisco Unified Communications (UC) platform – amely az összes végpont, így a videóképes eszközök felügyeletéért is felelős – a legújabb fejlesztések révén bármilyen gyártó végponti eszközeit, beleértve a mobiltelefonokat, és itt is megoldották az e-mailen keresztüli tárcsázást. Erről a Cisco Unified Communications Manager új, Extend and Connect nevű új funkciója gondoskodik a Cisco Jabberrel együttműködve. Így a rendszerbe illeszthetők például bármely külső gyártó telefonkészülékek, akár még a szállodai, repülőtéri vagy konferenciaközpontban található telefonok is.
A csatlakozás ráadásul roppant egyszerű: az úton levő kolléga beírja az adott telefonkészülék számát a windowsos gépén futó Jabber-kliensbe, a Cisco Unified Communications Manager pedig minden hangforgalmat a megadott telefonszámra irányít át. A munkatárs így a vállalati telefonkészüléke teljes funkcionalitását kapja akármilyen analóg, digitális vagy IP-alapú telefonon. Elérhetővé válik a jelenlét információ, az azonnali üzenetküldés, vagy az egérkattintásra induló tárcsázás. A Cisco sajtóközleményében azt ígéri, hogy az Extend and Connect mindenkor kiváló hangminőséget biztosít a szélessávú kapcsolat minőségétől függetlenül.
Vezetékesről mobilra
Az IP Multimedia Subsystem (IMS) integrációja révén javult a vezetékes és mobil telefónia közti átjárhatóság. A rendszer mobiltelefonokon is elérhetővé teszi az inkább az asztali telefonokra jellemző funkciókat anélkül, hogy okostelefonra, adatcsomag-előfizetésre vagy a telefonra telepített mobilkliensre lenne szükség. Így a vállalati szintű telefonos funkciók – például az egységes postafiók, az üzenetvárakoztatás, a visszahívás, a konferenciahívások és a mellékállomások közvetlen hívása – olyan új rendszerinterfészen keresztül érhetők el, amelyek összekapcsolják a Cisco Unified Communications Manager környezetet a felhasználó mobilszolgáltatójával.
Az Extend and Connect használatához az UC 9.0 verzió, valamint a várhatóan a negyedik negyedévben megjelenő Jabber 9.1 verzió kell.
Megújuló WebEx
Az új generációs Cisco WebEx Meetings révén a felhasználók közvetlenül az általuk naponta használt webes alkalmazásokból végezhetnek csoportmunkát. A megbeszélések egészét kézben tarthatják az előkészületektől a levezetésen át az utánkövetésig. Ez kiterjed a fájlok egyszerű elérésére és az azokon végzett valós idejű csoportmunkára a felhőben vagy a felhasználók saját eszközein, továbbá a webes konferenciák szervezésére, a napirendek, a feljegyzések, intézkedések, a megbeszélésekről készült felvételek vagy más releváns dokumentumok tetszőleges időpontban történő megosztására. A megoldás egyben egy integrált azonnali üzenetküldő klienssel is rendelkezik, és támogatja a nagyfelbontású IP-alapú video- és hangátvitelt. A nagyvállalati szintű biztonságot és rendelkezésre állást nyújtó, rugalmasan méretezhető WebEx Meeting Spaces a Cisco WebEx Cloud számítási felhőn keresztül érhető el.
A közösségi és valós idejű csoportmunka-megoldásokat (video- és a hangszolgáltatás, az azonnali üzenetküldés, jelenlét-információk, webes konferenciák) WebEx Social (korábban Cisco Quad) egyesíti egyetlen integrált felhasználói felületen. A WebEx Social új verziójában bevezették böngészőalapú videohívást, amellyel a felhasználó anélkül indíthat nagyfelbontású videokonferencia-hívást, hogy át kellene lépnie másik alkalmazásba. Erre a Cisco TelePresence mellett az IP-alapú videotelefonok, valamint a mobil és szoftveres kliensek is alkalmasak. A felhasználók a WebEx Social oldalon elérhető személyes naptárukból kezdeményezhetnek megbeszéléseket, illetve csatlakozhatnak azokhoz.
Európában a Cisco WebEx telephelyi (WebEx Social Server) megoldásként érhető el.