Az IDC elemző cég előrejelzése szerint az Apple iPadje keményen tartja piacvezető pozícióját és növelte piaci részesedését a második negyedévben. Az Apple-nek 9,3 millió tabletet sikerült eladni az elmúlt negyedévben, így 68,3 százalékra növelte piaci részesedését (az első negyedévben ez az arány 65,7 százalék volt).
A Research in Motion PlayBookja, hiányosságai ellenére - a felhasználók kevesellik a mellékelt szoftvereket, és nincs benne e-mail kliens sem - 4,9 százalékos piaci részesedést ért el. Az Apple és a RIM szorítását az androidos tabletek sínylették meg, piaci részesedésük a második negyedévben 26,8 százalékra csökkent a korábbi 34 százalékról.
A harmadik negyedévben a halálra ítélt HP TouchPad is megszorongatja az Androidot: a készülék gyártásának befejezését bejelentő HP 99 dolláros áron szabadult meg a készletektől, az iskolakezdés előtt fel is vásárolták az összeset. A váratlan népszerűségre reagálva a HP úgy döntött, elhasználja a raktáron lévő alkatrészeket és még további egymillió készüléket dob piaca az év vége előtt.
Az IDC számításai szerint a HP tabletje a harmadik negyedévben eléri a 4,7 százalékos piaci részesedést, az Android 23 százalékra csökken. Ám a negyedik negyedévben az Android magához tér, hiszen a TouchPad nélkül már könnyebb lesz a dolga. Jövő év elején a TouchPad piaci részesedése nulla százalék lesz.
Egyébként a második negyedévben 13,6 millió tabletet adtak el, ami 88,9 százalékos bővülés az előző negyedévhez, és 303,8 százalékos bővülés a tavalyi évhez képest. Az IDC előrejelzése szerint 2011-ben a tervezettnél több tablet fogy majd el: az eredeti becslés 53,5 millió darabról szólt, ezt most 62,5 millióra módosították.