A comScore online kutatócég szerint november első huszonhárom napján 8,2 milliárd dollárt költöttek el az amerikaiak online üzletekben. Ez négy százalékkal kevesebb, mint az előző év megfelelő időszakában, amikor is 8,5 milliárdért vásároltak. A látszólag jelentéktelen változás azért különösen érdekes, mert most fordult elő legelső ízben, hogy az online üzletek csökkenő forgalmat mutatnak a szóban forgó időszakban.
A kutatócég szerint a november-decemberi időszak, vagyis a karácsony előtti, hagyományos vásárlási csúcsszezon az idén közel sem lesz olyan kiemelkedő, mint általában. A comScore elnöke, Gian Fulgoni szerint az amerikaiak vásárlási kedvének visszaesését nyilvánvalóan a magas benzinárak, a depresszív részvénypiac, a csökkenő ingatlanárak, az infláció és a gyenge munkaerőpiac magyarázza. Emiatt a vásárlók bizalma is megcsappant, karácsonykor elkölthető bevételeik pedig alacsonyak. A múlt évben egyébként a január és október közötti időszakban 102,1 milliárd dolláros forgalmat realizáltak az online üzletek, ami 9 százalékos növekedést jelentett.