Először a kínai gyártók álltak elő az ötlettel, hogy csökkentik a luxusterméknek tekinthető Ultra HD TV-k árait. Az akció sikeresnek bizonyult, ebből bátorságot merítve pedig a szektor többi szereplője is úgy döntött, ideje lentebb faragni a vételárakból. Ezt a trendet folytatja az, hogy a tajvani kijelzőgyártók megrendelései rohamosan emelkednek, köszönhetően a kínai tévégyártó cégeknek.
Mivel a kereslet fokozódik, ezért lehetőség nyílt tovább csökkenteni a panelek árait, amelyek az UHD televíziókba kerülnek bele. Jelenleg a kijelzőgyártók nagyjából 30 százalékkal magasabb áron értékesítik az Ultra HD-s megjelenítőket, mint a Full HD-s képernyőket.
A szakértők egyébként arra számítanak, hogy még az idei évben eladják az első 4 millió UHD TV-t. Ez nem könnyű feladat, hiszen prémiumkategóriáról van szó, azonban az árcsökkentések segíthetik a célkitűzést.