Szinte hihetetlennek tűnik, azonban a Wall Street Journal jelentése alapján mégis elég valószínű, hogy a Kodak pénzügy csőd szélén táncol. A céget ideiglenesen megmenthetné, ha rövid időn belül sikerülne értékesíteniük szabadalmi portfóliójuk nagy részét. Ezen felül a Kodaknak körülbelül 1 milliárd dollárra volna szüksége, hogy hosszú távon is talpon maradhasson.
Sokak számára a világ elképzelhetetlen Kodak nélkül, mégis lassacskán hozzá kell szokniuk a gondolathoz, ugyanis a cég saját maga számára már megásta a sírt. Ha visszatekintünk a fényképezőire és a színes filmjeire (Kodachrome), akkor egyértelművé válik, hogy a Kodak fő bevéli forrása a filmekből származott. A cég felmutatott minőségét tapasztalva a felhasználók azokat ráadásul a versenytárak kameráiban is használták. A jelentősre duzzadt piac bő bevételi forrással látta el a filmgyártó óriást.
A Kodak lassan a minőség szinonimajává vált és ezt a cég piaci részesedése sem késett megmutatni. 1975-ben a Kodak bemutatta az első digitális fényképezőjét, mely alapján a cég később számos szabadalmat hozott létre, ezzel megteremtve a fényképezők új éráját. Azonban ahogy a digitális fényképezők előtérbe helyeződtek, úgy egyre kisebb réteg igényelte a hagyományos filmeket.
Ez a folyamat megölte a cég közel 8 évtizedes fő üzletét és felgyorsította az üzleti hanyatlást. 2007 júniusa óta a Kodak részvényei 98.5 százalékot vesztettek értékükből. Mit tehet tehát egy ilyen múlttal rendelkező cég? Nehéz kérdés. A Kodak nyomtatói nem hozták meg a hozzájuk fűzött reményeket és a digitális fényképezők piacára való betörése sem mentette meg a céget.
A Kodak szabadalmai alapján megszületett új piac viszonylag hamar elrugaszkodott a fájától, felhasználva a cég több mint ezer újításának mindegyikét. Tény, hogy a Kodaknak még mindig vonzó szabadalmi portfóliói vannak, azonban ezektől megválva sem kerülne más piaci pozícióba a cég. Más szavakkal tűzoltásnak ideális döntés, de hosszú távon nem nyújt megoldást a Kodak problémáira. De nem csak a Kodak az egyetlen olyan cég, amely nem képes lépést tartani a korral. Hasonlóhelyzetben van a Polaroid is, mely már két csődeljáráson van túl.
A digitális korszak egyfajta tanúságaként is kezelhetjük, hogy a Kodakhoz hasonló nagynevű márkák sorsa a süllyesztő felé vagy egy modernebb technológiát alkalmazó konglomeráció karjaiba vezet.