Hirdetés
. Hirdetés

Check in-re kattanva

|

Magyarországon is dinamikusan nő azon felhasználók száma, akik a "check-in" kifejezés hallatán nem egy repülőtéri vagy szállodai pultra, hanem a Foursquare-re vagy más hasonló szolgáltatásra, például a Facebook Places-re asszociálnak. A cégek számára is egyre fontosabb, hogy meglovagolják a trendet.

Hirdetés

Világszerte több mint 10 millió olyan ember él, aki ha nem is folyamatosan, de legalább már egyszer bejelentkezett a legismertebb, okostelefonokon (Androidon, iPhone-on, Blackberry-n) futó, mobilos helymeghatározásorn alapuló szoftver, a Foursquare segítségével valamelyik üzletbe, kávézóba, étterembe, de szépen emelkedik a Facebook Places és a Google Latitude felhasználóinak száma is. Eközben viszont az egy-másfél évvel ezelőtt még valódi vetélytársnak tekintett, a Foursquare-hez hasonló Gowalla lemaradni látszik, eddig mindössze 1 millió felhasználónál jár. Úgy tűnik, hasonló sors vár rá, mint a szebb napokat látott Myspace-re, melyet a Facebook hihetetlen sebességgel körözött le, és épp ezekben a napokban vált hivatalossá, hogy ha sikerül vevőt találni, eladják, sőt már az alapítói is hanyagolják a használatát. Bár a Gowallával kapcsolatban egyelőre nem hallottunk hasonlóról, úgy tűnik, aligha úszhatja meg, hogy úgy járjon, mint a Myspace.

Galambos Dániel
Galambos Dániel

Felhasználók milliói önként megosztják másokkal azt az egyébként rendkívül szenzitívnek is tekinthető adatot, hogy éppen hol tartózkodnak - hívja fel a figyelmet Galambos Dániel online marketing szakértő (képünkön), a Webnyeremeny.hu portál főszerkesztője, aki egyben az egyik legaktívabb magyarországi Foursquare felhasználó, sőt iPhone készülékén huzamosabb ideig tesztelt több más hasonló applikációt is, például a Gowallát és a Foursquare "német klónját", a Friendtickert.

Legyen ön is polgármester!

Galambos szerint nehéz megmondani, hogy mi motiválja a felhasználókat, amikor megosztják a tartózkodási helyüket, mert vannak, akik játéknak tekintik az egészet, azaz így megszerezhető pontokért, illetve a gyakori bejelentkezések után az adott hely „polgármesterévé" (mayor) történő kinevezésért, illetve ennek megtartásáért, valamint a különböző virtuális kitűzőkért (badge), illetve az ismerősök közötti pontversenyben való előre kerülésért teszik, míg mások azt szeretnék, ha lakókörnyezetükben ezáltal növelhetnék ismertségüket, tehetnének szert új barátokra, ismerősökre. Galambos - aki saját bevallása szerint elsősorban a helymegosztó programok világa iránti szakmai érdeklődése miatt használja ezeket - azt mondja, hallott olyanokról is, akik kifejezetten „csajozásra", „pasizásra" használják a programot, mások pedig azért találják hasznosnak, mert egy nagyobb koncert, vagy fesztivál (például Roxette, Sziget) alkalmával a becsekkolt userek között észrevehetik valamelyik régi ismerősüket is, akikkel különben a rendezvény mérete, a résztvevők nagy száma miatt esetleg nehezebben találkoznának össze. „A felhasználóknak üzenhetünk, illetve egyszerűen kommentelhetjük bejelentkezésüket, így azt is megírhatjuk, hogy fussunk össze a bejáratnál" - tette hozzá. Emellett a felhasználók a Foursquare-es bejelentkezéseiket megoszthatják Twitteren és Facebookon is, így tudathatják barátaikkal, hogy milyen menő sportklubba járnak, vagy milyen klassz múzeumban voltak. (Többen azt is megosztják, hogy éppen valamelyik egzotikus szigeten nyaralnak, de ezzel nem árt óvatosan bánni, ha nincs a lakás riasztóval védve, és a bejelentkezést idegenek számára is „share"-eljük.)

Süti ingyen reklámért

Van azonban még egy nagyon fontos motiváció, ami a cégek szempontjából is fontos. Egyre több kereskedelmi egységnél ismerik fel ugyanis, hogy milyen jelentős ingyen reklámot jelent számukra, ha az emberek megosztják ismerőseik körében, hogy hol buliznak, vagy hol fogyasztják a reggeli kávéjukat, hiszen valószínűleg mindenki szívesebben tér be egy olyan helyre, amit egy ismerősünk ajánlott, ezért a vállalkozások ma már különböző akciókkal, úgynevezett „specials"-okkal kedveskednek azoknak, akik például először osztják meg másokkal, hogy náluk fogyasztottak. Az ajándék ilyenkor sokszor 50 százalék kedvezmény a fogyasztásból, vagy az első alkalommal egy szelet sütemény. Nem kell közgazdász diploma ahhoz, hogy kiszámoljuk, mi kerül többe, kedvezmény biztosítása, vagy az, ha „hagyományos" reklámokkal, bannerekkel, szórólapokkal stb. próbáljuk ugyanazt a több száz embert elérni, akiknek barátunk maga ajánlja a helyet.

A Foursquare-ben rejlő lehetőségekre ma már számtalan kis, közép és nagyvállalat is felfigyelt, már Magyarországon is. Az egyik legutóbbi, nagyobb nyilvánosságot kapott kezdeményezés híre egyébként az Egyesült Államokból érkezett: az American Express hitelkártya kibocsátója is bónuszokat ad bizonyos bejelentkezések után. Ez növeli a helymegosztó portál népszerűségét, jól járnak vele a felhasználók és természetesen a pénzügyi szolgáltatónak is megéri, hiszen jelentősen nő az ismertsége, és új ügyfelekre tehet szert, elvégre ma már az amerikai lakosság körülbelül 4 százaléka aktív használója a Foursquare alkalmazásnak, és könnyen lehet, hogy épp a kezdeményezés miatt csatlakoznak még többen. Az AmEx mögé ráadásul felsorakozott például a H&M ruházati bolt is, ahol a becsekkolt felhasználók 75 elköltött dollár után 10 dollárnyi visszatérítést kapnak. Hasonló kedvezményeket adnak néhány New York-i étteremben, és a Sports Authority-nál is is. A márciusi kísérleti időszak után az AmEx-nél megállapították, hogy azok az ügyfeleik, akik használták a Fousquare-t, átlagosan 20 százalékkal többet költöttek, tehát meglehetősen jövedelmezőnek bizonyult a kedvezmény, ráadásul egy fiatalabb, modern szemléletű, a technológiát szenvedélyesen használó, tehát feltehetőleg magasabb státuszú célközönséget is elérhetett így, akik körében nőtt a lojalitás is.

Helyfüggő ajánlatok

Galambos Dániel ezzel kapcsolatban hozzátette: a kedvezmények miatt tulajdonképpen a Foursquare-t logikus lenne a manapság már Magyarországon is egyre divatosabb kuponos oldalak helyfüggő módon működő konkurensének is tekinteni. Már csak azért is, mert ha egy cég a Foursquare-en meghirdeti valamelyik különleges akcióját, akkor azzal impulzív vásárlásokat is indukálhat. "A Foursquare jelzi, ha becheckolásunk közelében akciós ajánlatot kínálnak, így egy spontán városnézés során segíthet eldönteni, merre menjünk tovább. Megvan az az előnye a kuponos oldalakkal szemben, hogy ezt amúgy is használjuk, például barátaink miatt. Nehezebben tudom elképzelni, hogy valaki kuponos alkalmazást nyisson meg útközben, és ennek megfelelően mozogjon" - mondja szakértőnk, aki szerint a hazai vállalatok, étteremtulajdonosoktól az élményparkokig jól teszik, ha odafigyelnek a Foursquare-re, mert segítségével lényegében ingyen reklámhoz és akár jelentős bevételhez juthatnak némi kedvezmény nyújtásáért cserébe. 

Tippek vállalkozóknak

Az alábbi 2 URL-t ajánljuk a Computerworldöt olvasó vállalkozók figyelmébe, mert itt részletesebben is olvashatnak arról, hogyan kell ajánlatokat készíteni a Foursquare-en, illetve mire érdemes odafigyelni:

https://www.computertrends.hu/cikk/foursq-ajanlat
https://www.computertrends.hu/cikk/foursq-5tipp

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.