David Steel, a Samsung digitális üzletágának alelnöke a Consumer Electronic Show keretében, Las Vegasban nyilatkozott az LCD TV piac idei évéről: "Nagyon erős év lesz. Az áruházláncok képviselői is ezt erősítették meg felénk". Steel szerint a teljes LCD TV piac 25 és 30 millió eladott készüléket jelent majd 2006-ban, szemben a 2005-ös 19 millióval.
A vezető szerint az érdeklődés egyre inkább a nagyobb kijelzős modellek felé mozdul el, a slágertermékek körébe Amerikában felzárkóznak a 40 hüvelykes típusok is. A jelenlegi trendek szerint Európában vannak még elmaradások ezen a téren: A teljes LCD TV piac 41 százalékát teszi ki az öreg kontinens forgalma, itt viszont még főleg a 27-29 hüvelykes modellek fogynak. Európában tehát a 32 hüvelykes készülékek eladási mutatói ugorhatnak meg idén.
Alakul tehát egy még szorosabb verseny az LCD és a plazma technológia között, mivel a PDP televíziók is a 40 hüvelykes méretre fókuszálnak a 2006-os évben. A Samsung ennek megfelelően a 40 és 46 hüvelykes modellek gyártókapacitását növeli, valamint már meg is nyitott egy Sonyval közös gyártósort is, hogy csökkenthesse a gyártási költségeket. Steel elmondása szerint a két évvel ezelőtti átlagár egy 40 hüvelykes modell esetében 7000 dollár volt, azóta a technológia és a gyártás fejlesztése miatt már csak 3000 dollárba kerül egy ilyen készülék.
CES 2006: A Samsung szerint 2006 az LCD TV éve lesz
A Samsung egyik vezetője szerint a folyadékkristályos kijelzős televíziók ára tovább esik 2006 folyamán, így a készülékek forgalma dinamikusan növekszik majd.
Hirdetés
Hirdetés