Manapság még a legolcsóbb készülékek is alkalmasak egy otthoni színvonalon bizonnyal elfogadható fotó kinyomtatására, mely általános céloknak teljesen megfelel. Vannak viszont magasabb igények is, akár az A4-es méret, akár az elfogadható minőségszint felett. Akad, aki a fotózásból, fotóiból él, másnak pedig milliókat jelenthet, hogy egy plakáttervet elfogadtak-e vagy sem. A Canon a professzionális igényű felhasználók kedvéért nagyban gondolkodott, hogy semmiképpen se a nyomatminőségen múljon munkánk sikere.
Otthoni nyomtatóknál nem jelent számottevő előnyt, ha A4-nél nagyobb méretben dolgozhatunk, sőt, igazából nehezen tudjuk hová tenni a nagyobb anyagokat. Kreatív munkáknál azonban nagyot üt, ha a tervet látómezőt betöltően csodálhatja meg a megrendelő, ilyenkor maga a proof mérete eldöntheti az üzletet - persze csak ha jó a munka és a nyomat minősége is.
A PIXMA Pro9000-el A3+ méretű, azaz 329×483 milliméteres szegélymentes fotónyomatokat is készíthetünk. Ennél fogva megbocsátható, hogy nagy, ha kinyitjuk a papíradagolót és valahova érkeztetni is szeretnénk a nagy nyomatokat, akkor egy keskenyebb íróasztalt is rászánhatunk elhelyezésére. Hozzá kell tegyük, hogy nem csak a szokásos álló adagoló és fekvő érkeztető tálca áll rendelkezésünkre. A hátsó, rugós támaszai révén összecsukható vízszintes tálca révén teljesen egyenes papírutat, így problémamentes áthaladást biztosíthatunk vastagabb hordozóanyagoknak is. Persze használhatjuk éppenséggel 10×15 centiméteres fotók készítésére is, ha éppen erre van szükség.
Az egyenes papírutat kihasználva a mellékelt tálca révén CD/DVD médiára is nyomtathatunk, kiváló minőségben. Erre a célra bármely „Inkjet printable", azaz tintasugaras eljárással nyomtatható lemez megfelel.
Természetesen maximális méret esetében is teljesen kihasználható a nyomtatómű 4800×2400 dpi felbontása, ami nagyon jó részletességet biztosít. A legfeljebb 3 pikoliteres tintacseppek is hozzájárulnak a fotóhordozókon kiváló kontúrokhoz. A színek részleteiben is otthon van a készülék, mivel nem az otthoni kategóriában általános 3, esetleg hat, hanem 8 különböző tintából keveri az árnyalatokat. A szokásos cián, bíbor és sárga mellett fotó-fekete, világos cián és bíbor, valamint zöld és vörös könnyíti meg a homogénebb hatású fotók előállítását, ennél fogva a sötét területeken és a bőrszíneknél sem tetten érhető a mikroszkopikus tintapontokból építkező színfelépítés, legfeljebb nagyítóval. A ChromaLife100 rendszerű, színezék alapú tinták fotó médiákon mutatnak igazán jól, a nyomatok üveg alatt 30, albumban 100 évig őrzik meg színüket.
Nyolc alapszínű rendszerről lévén szó többe kerül a nyomtatás, mint egy szokásos, háromszínű nyomtatási eljárásnál, de amennyire lehetett, a Canon tervezői igyekeztek takarékos készüléket alkotni. Ennyi tintánál már garantált, hogy megközelítőleg se egyszerre fogyjanak ki, így igen hasznos, hogy mind a nyolc szín külön kazettából táplálkozik, külön cserélhető. A precíziós rendszer hátránya, hogy minden nyomtatás után 15 másodperces rutinszervizt futtat magán a nyomtató, némi csattogással. Ha ebbe épp nem botlunk bele, akkor nem lehet sok panaszunk a sebességre, egy A4-es fotónyomatra maximális minőségbeállításokkal is csak 1:54 másodpercet kellett várnunk. Mindössze 49 másodpercig tartott az első 10×15 centiméteres fotó elkészítése, a továbbiaké pedig csupán 38 másodpercig -- kiváló eredmény kicsiben is.
Kiváló nyomatminőség, extra színgazdagság és sebesség, masszív mechanikai felépítés jellemzi a PIXMA Pro9000-et, hátrányaként csak a magasabb árat említhetjük. Bátran ajánljuk grafikai stúdióknak, fotósoknak legszebb digitális álmaik megvalósításához.