A Microsoft múlt hónapban jelentette be, hogy 26,2 milliárd dollárért megvette a LinkedInt, és az elemzők már akkor lehidaltak az összegtől. Most kiderült, miért fizetett ilyen sokat: a színfalak mögött mások is keményen licitáltak az üzleti közösségi hálózatra, és ez srófolta fel az egekbe a vételárat.
A kérők között olyan gigászok voltak, mint a Salesforce, a Google és a Facebook. A Microsoft és a LinkedIn képviselői először februárban tárgyaltak az üzletről, de később mások is beszálltak az alkudozásba. A Google és a Facebook hamar feladta, a Microsoft és a Salesforce viszont folyamatosan egymásra ígért. Előbbi végül azzal nyert, hogy bár csak 196 dollárt ígért részvényenként a Salesforce 200 dollárjával szemben, az egész összeget cashben egyenlítette volna ki, míg a Salesford csak egy részét.
A Microsoft indító ajánlata 160 dollár volt, vagyis a tervezettnél végül ötmilliárddal fizetett többet. A pletykák szerint egyébként most kölcsönfelvételt tervez, hogy ne kelljen külföldről készpénzt behoznia, és megússza az ezzel járó súlyos különadót.