Az ár-összehasonlító Árukereső 2004-ben alakult. A portált üzemeltető cég az a határokon kívül (Romániában, Bulgáriában, Csehországban, Törökországban és Portugáliában) is működtet hasonló oldalakat, látogatóinak száma a hat országban havi szinten eléri a 3,5 millió főt, árbevétele 2008-ban 140 millió forint volt. Az Árukereső szolgáltatása - webes kereskedő partnerei segítségével - azt célozza, hogy a látogatók megtalálják az online kapható termékek közül a legkedvezőbb árút; a regisztrált webshopok mellett a felhasználók egymással is megoszthatják tapasztalataikat.
Az Allegro a mostani megállapodás értelmében 75 százalékosos tulajdonrészt szerzett a regionális elérésű Árukeresőben. A lengyelországi központból irányított csoport portfoliójában több régióbeli ár-összehasonlító és aukciós site található, köztük a magyar Vatera és TeszVesz.
- Az Allegro nemzetközi tapasztalata és tőkeerős háttere garanciát jelentenek az Árukereső további fejlesztésére. Jelenleg is folynak tárgyalások arról, hogy a szomszédos országokban már bizonyított, jól működő megoldások közül melyiket honosítsuk meg itthon is - mondta Leskó Norbert, az árukereső.hu Kft. ügyvezetője, hozzátetéve: abban már most megállapodtak az új tulajdonossal, hogy az e-vásárlási kalauz neve és karaktere változatlan marad.