A Which? fogyasztó csoport felmérése szerint a Windows 10 felhasználók nem kevesebb, mint fele találkozott valamilyen hibával az operációs rendszerben.
A válaszolók 21 százaléka arra panaszkodott, hogy egyes alkalmazások rosszul működtek a frissítést követően, 16 százaléknál pedig valamilyen hardver, például nyomtató vagy hangszóró vált működésképtelenné.
De más hibák is szép számmal akadtak: az e-mail fiókok nem szinkronizálódtak többé, személyes fájlok elvesztek, illetve lelassult, vagy teljesen lebénult a PC.
A Which? arra szólítja fel a Microsoftot, hogy fizessen kártérítést azoknak, akik a Windows 10 hibái miatt veszteséget szenvedtek el.
A szervezet már felvette a kapcsolatot a Microsofttal, és a cég állítólag azt válaszolta, hogy fontolóra veszi a javaslatokat.
A fogyasztói érdekvédelmi szervezet szerint a fogyasztók jogai előírják, hogy a fejlesztő megfelelő minőségű frissítésekről gondoskodjon a számukra, és hogy szabadon eldönthessék, elfogadják, vagy visszautasítják a frissítést.