Nem vitás, hogy az utóbbi években a mobilszolgáltatókkal történt legjobb dolog az okostelefonok megfizethetővé válása volt, hiszen ezen készülékeket a „butafonoktól” eltérően nem csak hogy szimplán el lehet adni, de a potenciáljuk kiaknázásához szükség van mobilnetre is, a kettő terméket pedig egy remek akcióval összekombinálva a vállalatok évekre röghöz köthetik az ügyfeleket.
A Koreai Távközlési Hatóság idén július és december közt lefolytatott vizsgálata alapján a túlságosan agresszív leárazásaik során az LG Uplus, SK Telecom és KT szolgáltatók az akciós feltételeikkel diszkriminálták a meglévő klienseiket. A tipikus bírságos bagatellizálás helyett az illetékesek keményen lecsaptak, így a vállalatok január 7-től kezdve a fenti sorrenden 24 / 22 / 20 napig nem köthetnek új előfizetői szerződéseket.
Az operátorok emellett fizetendő pénzbüntetése összesen 11,89 milliárd wonban (~2,45 milliárd forintban) lett meghatározva: az SK Telecom 6,89 milliárd won (~1,42 milliárd forint) profitjáról mondhat le, míg a KT és LG Uplus 2,85 / 2,15 milliárd wonnal (~587/443 milliárd forinttal) járulhatnak hozzá az államháztartáshoz.