Hétszer mentek bele más sofőrök Google-autóba, bár csak a robotkocsik oldalát húzták meg. Egy ütközésnél egy másik kocsi egy stoptáblának gurult. "Aki elég időt tölt az utakon, azzal balesetek történnek, akár vezető nélküli, akár hagyományos autóban ül" - foglalta össze Chris Urmson, a projekt vezetője.
A több mint húsz robotautóból álló Google-flotta hat év alatt több mint 2,7 millió kilométert futott, ebből mintegy 1,6 millió kilométert robotüzemmódban, többnyire országutakon és autópályákon. Nagyjából két éve azonban már Mountain View-ban, a Goolge székhelyének otthont adó kaliforniai városban is közlekednek a robotautók.
A tesztautókban mindig ül egy úgynevezett biztonsági sofőr, aki átveheti az irányítást.
A projektvezető beszámolója óta a Consumer Watchdog fogyasztóvédelmi szervezet felszólította a Google-t, hogy tegye közzé a robotautók baleseteiről szóló jelentéseket. A szervezet szerint "hihetetlen, hogy a cég kormánykerék, fék- és gázpedál nélkül akarja eladni az autóit, így a benne ülőknek semmiféle lehetősége sem marad, hogy vészhelyzetben átvegyék az irányítást".
Az internetóriás 2010 őszén mutatta be a 2009-től kezdve fejlesztett, vezető nélküli autóit. Azóta több autógyár is elkezdte saját robotjárműprojektjét. Szakértők azzal számolnak, hogy 2020-ra rendszeresen felbukkannak a számítógép irányította kocsik a közúti forgalomban.
Öt másik cég, amely vezető nélküli autókkal kísérletezik Kalifornia útjain, azt közölte az AP-hírügynökséggel, hogy egyetlen balesetük sem volt. Egyedül a Delphi Automotive ismert el egy balesetet, de tagadja, hogy saját hibájából következett be. Kaliforniában eddig összesen 48 tesztautó kapott engedélyt a közúti forgalomban való részvételre. Működtetőik szeptember óta kötelesek jelezni a hatóságoknak minden balesetet.