A Facebook és a Google után a Microsoft is úgy döntött, hogy elindítja a saját Groupon-klónját. A redmondi szoftvercég azonban versenytársaitól eltérő utat választott, mivel nem cégen belül intézi a közösségi ajánlatok szervezését, hanem a Dealmap céggel együttműködve csak megjeleníti keresőjében a kupon-aggregátor partnere által regisztrált, jelentős árengedményt biztosító ajánlatokat.
A döntés értelmében így a Microsoftnak nem kell felvennie az ajánlatokat felhajtó értékesítő gárdát, a redmondi szoftvercég ugyanis vélhetően csak a jutalékot szedi be a kuponok közvetítéséért. A Bing Deals ráadásul a partnerségnek köszönhetően már az indulásnál képes lesz 14 ezer amerikai településhez köthető több mint 200 ezer napi ajánlat megjelenítésére, a Dealmap aggregátor adatbázisából kigyűjtve például a Groupon, a Living Social és például a Restaurant.com ajánlatait. Azaz a redmondi szoftvercég nem konkurense, hanem közvetítője lesz a kuponos oldalaknak. A konkurens oldalon így inkább a Google-t találjuk, amely szintén dolgozik saját közösségi szolgáltatásán, azzal a nagy különbséggel, hogy Larry Page cége az előzetes hírek alapján maga akarja intézni az ajánlatok szervezését.
A Bing Deals mobilon és a böngészőben is elérhető, bár a beszámolók szerint utóbbinál meglehetősen nehéz a szolgáltatással találkozni. Az ugyanis csak akkor jelenik meg, ha az internetező rákeres a Bing lokális keresőjében például "a budapesti sushi étteremre", amikor a találatoknál a "Deals" gomb megjelenésével értesülhet a kedvezményről, illetve az adott hely adatlapjánál annak részleteiről. A mobileszközökön (m.bing.com) elérhető Deals ezzel szemben a készülék pozíciójának a függvényévben egy helyen listázza ki a közelben elérhető kedvezményes ajánlatokat. Azaz a mobileszköznél sokkal könnyebb rátalálni az új funkcióra.
Ez idővel azonban változhat, mivel a Microsoft elmondása alapján a jövőben a Bing főoldalán is megjelenthetnek majd a közösségi vásárló portálok ajánlatai. Mindez fokozottan a tengerentúli piacokra érvényes, mivel hazánkban nem hogy Deals, de még honosított Bing sincs, s azt sem lehet tudni, hogy utóbbi mikor érkezhet. "A Deals egyelőre csak az Egyesült Államokban érhető el. Dolgozunk azon, hogy további piacokon is megjelenjünk" - nyilatkozta a ZDNet kérdésére a Microsoft szóvivője.
A Facebook, a Google és a Microsoft mellett egyébként úgy tűnik, hogy a nagy tartalomgyártók sem akarnak kimaradni a webes kuponőrületből. A New York Times ugyanis elindította a TimesLimited elnevezésű új közösségi vásárló szolgáltatását.
A közösségi vásárlásról és a magyar kuponos oldalakról bővebben a PC World márciusi számában olvashat.