A vállalat redmondi telephelyén, Washingtonban a hirdetők számára rendezett konferencián hosszan taglalták a technológiai újításokat és a Microsoft hosszú távú terveit. "Élvezem, hogy ilyen gyenge pozícióból indulunk" - vallotta be Gates. "Ennek a nagyszerű csapatnak a létrehozásáért nagyobb erőfeszítésekett tettünk, mint bármi másért az eddigi pályafutásom során. Hosszú távra tervezünk, és nem félünk új dolgokat kipróbálni. Minden hat hónapban új lehetőségekkel könnyítjük a felhasználók életét" - tette hozzá.
Az aktuális újdonság a kedd óta működő Cashback szolgáltatás. A Live.com-on termékeket kereső felhasználók Cashback tagekhez jutnak; amennyiben a velük jelölt terméket megvásárolják, pénzük egy részét visszakapják. A Microsoft szerint ez az újítás forradalmasítja majd az online hirdetési piacot. Eddig több mint hétszáz nagy cég - köztük az eBay, a Sears és a Home Depot - rendelt hirdetést a Cashbacknél, ami bíztató jel.
"Az átlagos keresőkben a reklámok csak zavaróak, semmi gyakorlati hasznunk belőle." - mondta Bill Gates. "A Cashback viszont azonnali, kézzelfogható előnyöket ad."
A találkozón bemutattak még jelenleg bétatesztelés alatt álló szolgáltatásokat is. A Farecast nemrégiben történt bekebelezésére támaszkodva a Live.com-on nem csupán a reptéri menetrendeket kapjuk kézhez, hanem egyből a legjobb ajánlatokat is. Ez a szolgáltatás természetesen szálláshelykeresésre is igénybe vehető. Emellett a filmek keresésében is igyekeznek újat nyújtani: a Live.com-on a jobb oldalon különböző opciók közül választhatunk, amelyekkel a keresési paramétereket finomíthatjuk, valamint hasonló témájú filmekről is kapunk egy listát. Az oldal el is kezdi lejátszani azt a filmet, amely fölé odavisszük az egeret.
"Kétségtelen, hogy a mi keresőnk a legjobb. A felhasználók számára nyújtott élményben magasan vezetjük a listát, a hirdetések terén bevezetett újításaink pedig alapjaiban rengetik meg a piacot" - mondta Gates. Ugyanakkor felhívta rá a figyelmet, hogy hosszú évekbe és sok milliárd dollárba kerülhet, mire minden tervüket megvalósítják. Satya Nadella, a keresőt fejlesztő osztály alelnöke elmondta: a Microsoftnál tisztában vannak azzal, hogy nem változtathatják meg a világot egyik napról a másikra, és a felhasználók nem fogják egyhamar megváltoztatni a szokásaikat.
A Microsoft mindent elkövet, hogy betörjön az online hirdetési piacra. Mióta megszakadtak a tárgyalások a Yahoo felvásárlásról, saját erőből akarnak piacvezetőkké válni. Arról, hogy a Yahooval milyen feltételek mellett kezdenének újabb tárgyalásokba, egyelőre nem sokat lehet tudni, bár annyi kiderült, hogy a vállalat egészének megszerzése már nem érdekli a Microsoftot.
A ReadWriteWeb újságírója, Matt Asay szerint a Google legyőzéséhez a mobilhirdetések piacán keresztül vezet az út - amelyik cég ezt a piacot uralja, egyenrangú félként szállhat majd harcba velük. Timothy Lee, a Techdirt szerzője másként értékeli a helyzetet. Szerinte a Google nem azért uralja a keresők piacát, mert övék a legjobb hirdetési platform. Azért uralja a hirdetési piacot, mert övék a legjobb kereső. Más cégek, mint például az AOL, elsősorban a hirdetésekre koncentráltak, és másodrangúnak tekintették a tartalomszolgáltatás minőségét - ennek megfelelően a mai napig adósak maradtak a látványos eredményekkel.
A Techdirt mindezt azzal magyarázza, hogy a legjobb reklámfelületek szorosan összefonódnak a hozzájuk kapcsolódó témakörökkel. A Google sikere többek közt abban rejlik, hogy a reklámok a megfelelő helyen jelennek meg. Ezzel megnövelték a kattintások számát, és ami még fontosabb, a felhasználók az őket érdeklő témákhoz kapcsolódó reklámokkal találkoztak, tehát a megoldás nem volt különösebben zavaró.
Ugyanez a szabály a mobil hirdetési piacra is vonatkozik. Utóbbi csak akkor lesz működőképes, ha a cégek figyelmet fordítanak arra, hogy a reklámok az általános felhasználói élményt ne rontsák, ne ijesszék el az embereket. Ennek Timothy Lee szerint egyetlen járható útja van: a legjobb hirdetési rendszer kiépítése helyett próbálják az elképzelhető legjobb szolgáltatást nyújtani. Ha már kiépült a megfelelő nagyságú felhasználói bázis, ráérnek azon aggódni, hogyan értékesítsék a reklámfelületeket.