A világ legnagyobb e-mail fiók szolgáltatói közül kettő azt tervezi, hogy a jövőben a vállalatok számára külön fizetség ellenében nagyobb hatékonysággal járó e-mail küldési lehetőséget biztosítanak. A negyed és egy cent közötti levelenként fizetendő díjért cserébe a küldött e-mailek biztosan nem kerülhetnének az előfizetők levélszemét-gyűjtő mappájába.
Ha figyelembe vesszük az AOL és a Yahoo! levélforgalmát, ilyen minimális díjakkal is dollármilliókat kaszálhatnak évente, miközben a felhasználóknak több hirdetést kellene elviselniük.
Azok a vállalatok, amelyek nem élnek a lehetőséggel, ugyanúgy küldhetnek a felhasználók bizonyos csoportjai részére leveleket, ám azok nem élveznek elsőbbséget. Az AOL esetében ez konkrétan azt fogja jelenteni, hogy a fizetett levelek mindenképpen közvetlenül a postafiókok fő mappájában jelennek meg, letiltva a spamszűrési lehetőségeket. Emellett az egyébként letiltott webes tartalmak (pl. képek) is megjelennek.
A két e-mail-szolgáltató szerint erre a lépésre azért volt szükség, mert a lassan általánossá váló levélszemét-szűrők miatt nagyon lecsökkentek a vállalatok által megrendelt fizetett levelek tömeges kiküldése.
A próbálkozás kritizálói szerint a rendszer elidegenítheti az előfizetőket, vagy akár a vállalatok jó hírét és tekintélyét is ronthatja. Egyébként nem csak tömeges levélküldésre nyílik lehetőség. Megrendelés megerősítés, vagy egyéb közlemények, visszajelzések is küldhetők egy-egy levélcímre.