Az önmagát social jukeboxként, azaz közösségi zenegépként definiáló online alkalmazáson fiatal magyar fejlesztők kezdtek dolgozni egy évvel ezelőtt. A világ több pontján különböző technológiai fórumokon megjelent projekt iránt már régóta nagy az érdeklődés, de idén az InvestLife Zrt. által kezelt Phoenix Investment magánbefektetői csoport tőkebevonásra szánta el magát. A többségi tulajdon továbbra is a Digital Natives-nél maradt, de június 1-től a Mixgar mint önálló vállalat működik tovább. Magánbefektető továbbra is a Mixgar vezetője, a CEO pozíciót betöltő Huszár Gerzson.
A Mixgar online zenei alkalmazásnak kétféle használati módja van: professzionális és házibuli. Az előbbivel kocsmákat, éttermeket, boltokat céloz. Minden okostelefonnal rendelkező vendég számára láthatóvá válik a lejátszási lista, amint készülékével a helyszínen található QR-kód segítségével becsekkol a mixgar.com-ra. A vendégek az online alkalmazás segítségével befolyásolni tudják, hogy melyik zeneszám kerüljön előbb lejátszásra és melyik szoruljon háttérbe a listán. A zeneszámok mellett található Facebook gomb segítségével pedig publikálhatják, hogy hol partiznak éppen és melyik számra, ami segíti a helyszínek megjelenését a közösségi hálón. Vendéglátóhelyeken, boltokban a Mixgar DJ-k segítségével állítja össze a helyszín profiljához, stílusához legjobban illő, minőségi szempontból ellenőrzött zenei csomagot. A helyszínek havidíjat fizetnek vagy nagy márkák szponzorációjaként kapják meg a szolgáltatást.
A házibuli alkalmazás lehetővé teszi, hogy a felhasználók kedvencei is a lejátszási listába kerüljenek, ezzel teljesen demokratizálva a zeneválasztást a Facebookon, Last.fm-en megadott és a Mixgaron definiálható kedvencek segítségével. A házibuli verzió jelenleg is ingyenesen használható és bárki által kipróbálható a mixgar.com oldalon. A buliba érkező vendégek ebben az esetben is okostelefonjaik segítségével vehetnek részt a kollektív mixelésben. Sem a professzionális sem a házibuli verzióhoz nincs szükség különleges hardverre: egy PC-n, interneten és a résztvevők telefonján kívül nem kell más a party beindulásához
„A tulajdonosokkal együtt nagyon konkrét üzleti célokat tűztünk ki magunk elé az elkövetkező 6 hónapra. A tőke infúziót fejlesztésre és a kereskedelmi és marketing céljaink megvalósítására fogjuk fordítani” - mondta Huszár Gerzson, aki az elmúlt időszakban végigjárta a nemzetközi befektető-startup találkozókat: a new yorki Karios Global Summit 2012-tól, a liszaboni Tech Media Europe 2012-on, a berlini HackFwd Build 07-on, bécsi Startup Weeken át a prágai Mini Seedcampig, a kijevi IDCEE-n pedig elvitte a fődíjat. Ezekre az eseményekre több száz startup vállalkozás közül választották ki a Mixgart a szervezők.
Aki buliban szeretné tesztelni a Mixgart, az megteheti a PEPSI DJ Barban az EFOTT (2012. július 3-8.), Hegyalja (2012. július 18-22.), Campus (2012. július 25-29.) és SZIN (2012. augusztus 22-26.) fesztiválokon; a koncertek előtt lounge zenét keverhet minden oda látogató, a koncertek után pedig a videó diszkó lejátszási listájába szólhatnak bele a fesztiválozók. A budapestiek elsőként a Grundon és a Sugar!-ban élhetik ki DJ affinitásukat. Az alkalmazás házibuli változata elérhető a Mixgar oldalán.